Gå til innhold

hvordan er dette med temping igjen? når stiger tempen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet? Jeg temper egentlig ikke, men kjæresten syntes jeg var så varm i kinnene i sta, så jeg målte for å sjekke om jeg hadde feber. Da var tempen 37,0. Vanligvis ligger jeg rundt 36,8... Og da ble jeg litt nysgjerrig da...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du temper må du gjøre det tidlig om morgenen når du våkner, før du står opp. Etter bare noen minutter har kroppen startet maskineriet såpass at kroppstemperaturen ikke er stabil nok til å sammenlikne fra dag til dag.

Så om du har målt 37,0 på dagtid tror jeg ikke det kan fortelle deg så mye den ene eller andre veien.

Ellers vil jo progesteronet føre til økt kroppstemperatur etter el enten man er blitt gravid eller ikke. Har ofte følt meg varm (og noen ganger litt feberaktig) midt i lutealfasen - og innbilt meg at jeg kanskje var gravid. Ble skuffet da med andre ord.

Men gøy om det har skjedd noe :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, Lioness! Jeg blir ikke så veldig skuffa om jeg ikke er gravid nå, vi skal egentlig begynne prøvingen for fullt neste pp. Men det er jo typisk at det skjer når man ikke prøver på det.. hehe.

Skrevet

Jepp.. det er rart med det. Tenk på alle de årene vi var liiiivredde for å ende opp som pur unge og gravide, fikk proppet ørene fulle av advarsler om hvor lite som skulle til før vi *PANG* ble gravide.

Og så når det kommer til stykket virker det jo nesten helt umulig, hehe.... Utrolig at det fødes 60000 barn i Norge hvert år, har jo nesten en oppfatning av at det er supervanskelig å bli gravid og ren og skjær flaks om det skulle være så utrolig at det klaffet en vakker dag.

Men det er vel bare følelsen..:) Det skjer nok, som du sier, når man minst venter det!

Skrevet

Jeg var sikker på at jeg skulle bli gravid før vi rakk å prøve en gang! Men den gang ei.. nå er ikke vi akkurat slitere, men. Sluttet på pillen i oktober, ble gravid i beg av februar og mistet i slutten av mars. Og så har det tatt sin tid å bli klar til ny dyst.

MEN: når jeg ble gravid i februar, så trodde jeg at vi IKKE skulle treffe den mnd, fordi vi hadde sett hverandre lite rundt el. Så det er vel da det skjer! ;) hehe.. jeg har nok spist unødvendig mange p-piller opp gjennom tidene, ja. Men det spørs vel om jeg HADDE blitt gravid hvis jeg ikke hadde forventet å bli det, så det var kanskje greit å spise piller likevel!!

Skrevet

Henger meg på her, jeg. Virker som dere er så flinke på dette. blitt altfor opptatt av temping etter at jeg begynte med det denne mnd. Nå er det sånn at jeg har hatt et lite fall 7 dager etter EL. kan det være et "symptom"? tror heller ikke det traff for oss, for vi hadde sex 6 dager før EL, men er likevel utrolig nyskjerring og har et bittelite håp likevel..

Skrevet

Jeg har egentlig aldri tempet, jeg sjekket bare om jeg hadde feber i går. hehe.. så meg er det desverre lite hjelp i, stjerneklar. Men kanskje noen andre kan svare??!

Jeg skal krysse fingre og tær for deg i alle fall, så kanksje det hjelper bittelitt?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...