Gå til innhold

Hvor lang er lutealfasen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker, men nå sist måned når jeg har tempet ble den på 11 dager (el..dag og første tr-dag ikke medregnet). Trodde egentlig den var på 12 dager, så ble litt bekymret over at det ser ut til bare å være 11.

Det er jo litt lite? Selv om det anses som "innenfor grensen"? Litt bekymret for at det skal bli problematisk pga dette...

Hvor lange lutealfase har dere? Noen som også har ganske kort lutealfase men ikke har hatt problemer med å bli gravid tidligere?

(Hvis noen ikke kjenner til termen så er lutealfasen antall dager mellom eggløsning og første dag i menstruasjonen. Den skal være veldig stabil for hver enkelt kvinne og variere svært lite fra syklus til syklus, selv om noen har 11, noen 12, noen 14 og andre f eks 15 dager.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har lest at 11 dager lutealfase ligger innenfor normalen. Tror ikke du behøver å bekymre deg for dette - du kan jo lese litt om det på pernille-info. no Lykke til!

Skrevet

Jeg har 13 dagers lutealfase - har ikke vært gravid..

Skrevet

Jeg har lutealfase på 11 dager! Har vært gravid en gang for noen år tlbake, men mistet i uke 9. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret!

Skrevet

Min er på 10:( Det er helt på grensa og det bekymrer meg. Skal ta det opp med gyn i morgen...

Skrevet

Tror min er på 12, men huske ikke.. Har bare hatt en tr etter fødsel.

Skrevet

Min er på 9-10 dager, noe jeg synes er vel kort. Vet ikke om den var like kort før jeg fikk tassen, på den tida visste jeg ikke engang hva lutealfase er! Han kom forøvrig på første forsøk... Nå ble jeg gravid i 3 pp, men mista. Så jeg blir iallefall fort gravid, selv med kort lutealfase.

Skrevet

12 dager vanligvis. Av og til har jeg ekstremt lange sykluser og da vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...