Mina06+Mats09 Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Tenkte jeg skulle ta mer skole, men har jo ei jente som er da tre år når jeg har tenkt til å begynne.. HVa tror dere er det beste for meg da? Lærer eller sykepleier, har lyst på en av de, er hjelpepleier nå..
bente69;) Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Lærer må jo være drømmen når en har barn. Bare det å ha fri i alle ferier er jo helt knall!!!! Ikke så kult med vakter på juleaften, nyttårsaften, 17 mai osv som syepleierene ofte har. Gå for lærer om du tror det kan være noe for deg, for skal en være lærer må en gjøre en god jobb for barna:))
Dollywood Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 sykepleier innebærer stort sett mye turnusarbeid og dårlig lønn. Som lærer har du de beste arbeidstidene og bedre lønn, mer ferie. utover det må du jo se på hva du har mest lyst til å gjøre.
Petrine C",) Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Etter mine interesser ville jeg valgt lærer, men det er egentlig ingen andre enn du som kan svare på det... Lykke til med skolevalget!!
Mille** Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Det er det bare du som kan svare på. Er selv sykepleier og kunne aldri tenkt meg å være lærer, har ei venninne som er lærer og som aldri kunne tenkt seg å være sykepleier. Her må du velge etter hva du tror du vil trives best med. Lykke til med valget. )
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Hva det beste for deg er,er det vel bare du som kan svare på.Men hadde det vært meg som skulle velge,så hadde det blitt sykepleier. Lykke til med valget;)! Mvh
harengutt Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Sykepleier blir for meg en person som ikke klarer legeutdanningen. Lærer er enda hakket verre. Hva med å heller utdanne deg til noe utfordrende og som betaler greit?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Selvfølgelig helt umulig for noen av oss å svare på... Men er lærer selv, og vet i alle fall at jeg ikke har en arbeidsdag fra kl 08 - 16... Arbeidsdagen strekker seg svært ofte til langt utover kvelden, etter en pause på ettermiddagen sammen med mann og barn. Og det er mange søndager/søndagsettermiddager som har gått med til retting og planlegging/forarbeid. Å få gjort "alt" mens man er på skolen i bundet tid, det kan du bare glemme. Du har ikke sjans! Så det er mye ubekvem arbeidstid i læreryrket, også. Men feriene er jo et gode. Nekter ikke for det. I høst- og vinterferie er det uansett lurt å regne med minst en dag til retting og forberedelser til neste arbeidsbolk, av og til går minst en dag av jule- og påskeferiene til dette også, men det blir jo mange gode feriedager også. Sommerferien er ikke så lang som den engang var, men det vi har utover "normal" sommerferie, er vel fortjent avspasering! Lykke til med valget!
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Sykepleiere kan sikkert klare legeutdanningen men de trives bedre med å vaske romper for luselønn!
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Er ikke sykepleier eller læreryrket utfordrende? Hæ? Har du lyst til å være med meg en ukes tid på ungdomsskolen, eller? Dæven for et utsagn! Lønna til sykepleierne skal jeg være enig i at ikke holder mål, men som lærer (adjunkt med tilleggsutdanning) synes jeg faktisk at jeg nå har en ganske akseptabel lønn.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Jøss....For et utsagn og for en respekt for sine medmennesker da du,harengutt!Så du mener faktisk at det ikke er utfordrende å utdanne seg til/være sykepleier eller lærer???*ristepåhodet* Mvh
harengutt Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Jeg får vel modere meg litt, for noen kan vel det være utfordrende. Noen har mer tungt for det enn andre.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 Du,**shakennotstirred**,hyggelig kommenter må jeg si.... Romper skal vaskes de og,vet du.En gang er det vel din rompe som trenger en vask.... Men er enig med deg at de får luselønn i forhold til jobben de gjør!De hadde fortjent SÅ mye mer i lønn!!Legene derimot har jeg inntrykk av er noe overbetalte.. Mvh
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Kan jeg spørre hva du jobber som/er utdannet til?(Og vil du svare?) Mvh
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Jeg er sykepleier, kunne aldri i livet tenkt meg å vært lege. Det er to ganske så forskjellige ting. Men når det er sagt, tror jeg faktisk heller jeg ville vært lærer. Turnusarbeid og kun ferie 3 uker hver sommer, og en uke vinter og vår når arbeisiver bestemmer det er noe dritt. Man kan jo selvfølgelig få jobbe dagtid og ukedager som sykepleier også, men det er ofte ganske rift om de jobbene.
Armani:-) Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Jeg er også sykepleier og trives veldig godt med det. Å den som sier at det ikke er utfordrende har ikke prøvd det nei...Jeg jobber i psykiatrien og der koker det til tider. Som s.pl har du jo mange arbeidssteder å velge mellom:-) Siden du er hj.pl så vet du jo en del om helsevesenet:-) Så trives du med det så hadde jeg gått for s.pl:-) Uansett,.lykke til
harengutt Skrevet 25. juni 2007 #17 Skrevet 25. juni 2007 Og psykiatrisk sykepleier er en som ikke klarer psykologutdannelsen.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 Hehe noen som er overtrøtte her eller bare full i faen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå