Gå til innhold

Endre etternavn...

Fru Lykkelig:) til 2 jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har skiftet etternavn etter at dere giftet dere..

Hvordan informere alle sine forbindelser,bank,nytt førerkort osv?

Sier dere ifra eller skjer dette automatisk? Har nettopp giftet meg

og lurer litt på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjer ikke automatisk nei, du må si fra. Send epost, brev osv.

Skrevet

Og ny legitimasjon må du selv skaffe deg, og betale for, sånn som pass og førerkort...

Skrevet

Jeg har ikke gifta meg da, men har skifta navn...Jeg sendte kopi av attesten jeg fikk ved navneendring rundt omkring, til bank, lånekassen etc. Førerkort må du dit de utsteder det, må jo ha sigantur.

Skrevet

Bare til info; du trenger ikke nytt pass. Du får bare et stempel i passet som sier at du har skiftet navn:-)

Skrevet

Ah, det stemmer, ja! Jeg og gubben har fortsatt de gamle passene våre, men stempel og signatur og greier inni som bekreftet at vi har nye navn :)

Skrevet

Det er bare i de gamle passene en kan få stempel om nytt navn, og de er det nesten ingen som har lenger. Må derfor sannsynligvis ha nytt pass også....

Skrevet

Nå ble jeg nesten sinna her når jeg så at man kunne få stempel i passene, jeg måtte nemlig få helt nytt når vi gifta oss i fjor! Hehe, så er nok nye nytt.

Jeg gikk innom banken, har ikke forandra førerkort siden det er langt borte fra hvor jeg bor, og det koster peng.. Om det var andre jeg måtte forandre så ringte jeg sikkert.

Skrevet

ja, jeg har jo vært gift dritlenge. Hele 3 år. Huff, irriterende at man må skifte sånt hele tida :/

Skrevet

Jeg har vært gift i litt over et år og har ikke fått fixa med hverken sertifikat eller i banken.... Burde kanskje fått ordna det...går lixom i glemmeboken hele tiden.

Hva skjer egentlig dersom jeg blir stoppa av politiet med bare pikenavnet mitt på sertifikatet? Noen som vet? Skjer det noe i hele tatt??? Jeg mener, jeg har jo beholdt pikenavnet mitt, og bare tatt hans navn i tillegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...