Gjest Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hva legger dere i dette begrepet? Altså at babyen kan holde hode selv?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 At det ikke "dingler" til siden hvis man ikke holder bak. At de klarer å løfte hoden selv liksom.. Skjønte du hva jeg mente?
LegallyBlond Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 At de har kontroll over hodet sitt. Det vil si at de løfter/senker hodet og snur det til sidene uten at det dingler, unasett om de ligger, sitter, blir holdt osv.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jo, men det er jo to ulike ting... Småen på 13 dager løfter hode selv og har gjort det siden han kom ut, men han dingler litt med hode når vi holder ham opp mot skulderen, så vi bør ha en hånd klar bak i tilefelle. Vet aldri helt hva jeg skal svare når bestemødre og tanter spør om ungene mine kan holde hode selv nå for jeg vet ikke helt hva de egentlig legger i begrepet ;-)
Dailis Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har sagt at alle mine har holdt hodet selv fra første dagen, da har de løftet hodet godt når de har ligget på magen, holdt hodet når vi har båret dem, men vi har selvsagt ikke stolt på at de kan det i begynnelsen.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Ja det er slik våres er også. Alle tre har løftet hode fra minutter etter de kom ut, snur det til sidene og har ganske god kontroll, "alle" har alltid kommentert at de er så sterke, men vi har alltid en hånd klar bak hode likevel når vi bærer minsten på 13 dager, for han kan dingle litt med det og.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 lillegutt kunne også løfte hodet fra første dag. da han var 3 månder snudde han seg rundt,(mage til rygg) og når jeg holder bena hannes setter han seg opp (4 månder)
Dailis Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Litt tryggere at de har vært sånn. Hs har kommentert at de er utrolig sterke, de har løftet hodet, snudd seg og rullet veldig tidlig, men etter det har de vært ordinære i utviklingen, hehe, må innrømme at jeg har lurt på om jeg gjør noe feil, blir kalt motoriske vidunderbarn på hs og så stopper ting opp og de blir helt på gjennomsnittet i utviklingen. Men jeg har i alle fall sluppet å ha dem kjempesvake når de er små, for når jeg kjenner de bittesmå nurkene som ikke holder hodet selv eller noe så blir jeg faktisk litt redd....de blir for skjøre på en måte.... (hadde sikekrt ikke vært slik om det var egne da)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Hehe... Nei man blir vel vandt med det en har ;-) Mine har også snudd seg relativt tidelig, fra rygg til mage altså, eldste var 4 mnd og mellomste 3 mnd, deretter har de vært veldig ulike i utviklingen. Eldste litt etter og mellomste tidelig med alt. Småen her har skummelt god kontroll, han snur seg fra side til side og langt over på sidene også, tviler ikke et sekund på at han kommer til å rulle tidelig han også, ligger ham på magen løfter han hode høyt opp og hviler på albuene og løfter ene hånden frem og prøver å dra seg fremover litt mens han saprker fra med bena. Han får aldri ligge høyt opp på noe (stellebord, sofa el) uten tilsyn for å si det slik ;-)
Dailis Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 eldste var og utrolig tidlig, la seg på siden hele tiden på sykehuset, klarte å komme seg på magen 4 dager gammel (det tror jeg på ingen måte var bevisst, hehe) men han var sterk. Men fra han krabbet så fulgte han normalen. Jeg lar ungene base en masse på gulvet, og håper de følger den utviklingen de har kroppen for. Trener jo litt med dem for å gå og slik....men mulig jeg skulle gjort noe mer, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå