Gå til innhold

November: han er så dårlig til å sove på dagen...


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Så det ender med masse sutring til kvelds. Både ved stell og kveldsmaten... Jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å sove mer. Og det er forskjellig på hvor mye og når han sover fra dag til dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det hjelper å få rutine på sovinga? Vet at det kan være lettere sagt enn gjort.

 

Snuppa mi har aldri sovet mye om dagen, har alltid vært en slosskamp. Hun sover nå to lurer på omtrent 1/2 time (noen ganger mindre, noen ganger mer). Det viktigst for oss er timingen av lurene. Den siste må være rundt kl. 1530-1600 ellers blir hun grinete på kvelden (for mye senere og det blir tull med legging om kvelden). Den første luren tar hun et par timer etter at hun har stått opp.

 

Dersom jeg ikke er ute og triller i skogen, har jeg brukt Ferbers metode for å få henne til å venne henne til å sove i senga i dagen. Nå går det nokså greit. I dag sov hun bare en 1/2 time på hele dagen (var mye spennende å se på), men var ikke mer grinete enn vanlig..De eneste gangene hun sover lenger er dersom hun har vært i bassenget- kan sove 1-2 timer da.

 

Du får bare prøve deg frem, noen dager er vel kanskje mer slitsomme for dem enn andre og de trenger mer søvn. Kanskje din lille kar er som min pike og ikke trenger så veldig mye søvn om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja burde vel hatt rutiner, men vet jammen ikke hvor jeg skal begynne. Ikke enkelt når han den ene dagen våkner 5.30 for så å våkne 8.30 den neste dagen... Eneste som er helt i rutine er duppen et par timer etter vi har stått opp, og spist grøt. Men noen dager sover han en halv-time mens neste dag i 2 timer...

 

Det som kanskje er grunnen til den variasjonen, er at noen dager sover han ute i vogna, mens andre dager sover vi sammen, og da sover han lenge. Helt sikkert dumt, men de dagene har starter så innmari tidlig, da bare må jeg sove litt. Liker ikke sove når han ligger ute.

 

Hadde forresten en utrolig fin dag i går. Våkna etter siste dup klokka 16. Og alt gikk som en drøm til leggetid klokka 20... Ble litt sen i seng pga at vi var borte.

 

Han var veldig fornøyd i går, og i tillegg oppdaga vi tann nr 2. Så det er mulig det er defor han var så sur de siste dagene. Sutrer litt i dag og, men jeg stresser og pakker og vasker til ferie i morgen. Så det er dagens mulighet til sutring.... Hvis ikke har jeg fått en gutt som sutrer masse...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. har du prøvd å ikke stå opp dersom hun våkner veldig tidlig? Jeg tar aldri snuppa ut av rommet dersom det er før 7, har hatt som regel siden hun ble født at det er vi som bestemmer når det er dag. Dersom hun våkner veldig tidlig ammer jeg henne og lar henne ligge i si egen seng- noen ganger spinner hun rundt i senga, gråter litt og sovner, - andre ganger pludrer hun lenge (og sovner som oftest etter en laaang stund). Hun vet at hun ikke blir tatt opp....

 

Kanskje ikke noe som passer dere , men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme gjør vi på morgenen. Når storesøster våkner og vil opp er det morgen. Fordi storesøster heller ikke fikk styre helt selv når det var morgen her i huset, så nå sover hun greit til ca 9 (8-10).

Jeg går noen ganger og gir smokken om hun styrer for ille, men tar henne aldri opp. Funker veldig greit faktisk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei vi står aldri opp så tidlig nei. det har ikke jeg sjans til:) må ha den ekstra duppen. Så det er ikke morgen før 7-halv8. Noen ganger sovner han igjen...

 

Men lurer på hvor jeg skal begynne med søvnrutinene på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...