Cassandra80 Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Min lille gutt på snart 11 mnd har hvite sår/belegg inni munnen. Mest innom munnvikene, men egentlig på hele innsiden av munnen. Det virker ikke som det plager han, men det ser ekkelt ut. Hva kan dette være?
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Hei! Min gutt på 3 mnd fikk plutselig det samme forrige uke og jeg hadde vondt på brystvortene under amming. Det er sikkert Trøske - en soppinfeksjon. Hvis du ammer må både barnet og du smøre på et middel som heter Mycostatin.Barnet får en mixtur som pensles inni munnen 4 ganger om dagen og du evt en salve som smøres på 2 ganger om dagen. Det har allerede blitt bedre, men ikke helt borte enda. Tror det forsvinner av seg selv også, men da etter ca 6 ukers tid fikk jeg høre. Middelet fåes på resept. Lykke til!
Cassandra80 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Takk for svar!! Trodde de fikk trøske på tunga jeg, men de får det i resten av munnen også? Det er ingenting på tunga hans. Jeg ammer ikke lengre, så det blir ikke noe problem. Må jeg ringe lege eller holder det at hs ser på han og evt gir meg resept?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Det høres ut som sopp i munnen. Det kan likegodt være på leppa, i munnviker innikinnene eler oppe i ganen og selvf tungen. Du må ha en respet fra legen. Enten fastlegen eller helsestasjonlegen (hvis det er sopp da). Intill du får medisinene så kan du prøve å vaske munne hans med blå farris. Uansett ....dra til en lege =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå