Gå til innhold

Små barn uønsket i borettslaget her ! SINT !!!! HJELP !!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag lå det et brev i postkassen vår, der det stod at borettslaget hadde bestemt ; sitat ordrett:

Da gjennomsnittsalderen på beborne her er relativt høy, ønsker vi et stille borettslag som har et miljø som tilgodeser beboerne.

Vi har vedtatt at vi ikke ønsker barn i borettslaget grunnet bråk og forstyrrelser.

Hilsen styret for ......... Borettslag.

FAAAAAAAAAAAAAEN vi eier vår egen leilighet, vi trives her og vi vil ikke flytte, og vi venter barn. Er ikke dette ulovlig vedtak...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo? de kan vel ikke tvinge dere til å flytte fordi dere skal ha barn ihvertfall. hvis de prøver seg så ta en amerikansk en - saksøk dem for alt de er god for!!!

Skrevet

Jeg hadde ringt advokat, de kan da ikke kaste dere ut bare fordi dere venter barn!

Har dere greie naboer? Kan dere høre med dem om de ev. kan stille på deres side?

Hva står det i forskriftene/vedtektene til borettslaget? De kan ikke finne på reglene etterhvert.

Dere får skrive et formelt brev tilbake der dere forklarer at ikke alle barn er bråkete, og at styret skulle informert om dette allerede ved salget av leiligheten. Dette vedtaket betyr jo at de aldri skulle ha solgt til et ungt par, da sannsynligheten for familieforøkelse er relativt stor.

Men som sagt ... kontakt en advokat først!

Skrevet

ærlig talt!!! det kan de ikke bestemme vil jeg tro!!! Men hvordan vet de at du er gravid da?? du er jo så kort på vei ennå..

Skrevet

Det er det VERSTE jeg har hørt!!!

Skrevet

Styret har vedtatt dette på styremøte ( og hvem sitter i det styret ? Jo, gamle mennesker som bare ønsker seg fred og ro og er ferdig med å leve livet sitt.. gjennomsnittsalderen er 70 år...)

Jeg blir irritert.

Skrevet

Og hvis ikke det funker... Gå til media! De vil ELSKE en sånn sak!

Skrevet

de kan vel la vær å selge til folk som har barn, men tviler på de kan kaste ut folk fordi de blir gravide...

Skrevet

Det må jo være en spøk?

Det kan iallefall ikke være lovlig! Om det er seriøst ville jeg gått til avisen eller noe. Lykke til!

Skrevet

De vet ikke om min tilstand, men det som førte til dette vedtaket var et ungt par som bor her også (ikke oss) som i 2 måneder har hatt dama`s lillesøster (3 år) boende hos seg, mens foreldrene var på reise (jobb).

Dette tålte de ikke, så nå har de vedtatt dette.

Det står at styret bestemmer reglene for borettslaget.

Skrevet

Det er seriøst, og hun sjefen for borettslaget er "høl i huet" det er ikke første syke vedtaket hun har fått igjennom...

Vi skal skrive brev til henne. Vi skal klage, og tvinger hun oss til å flytte, så så... da nei vet da faen, men jeg er så sint !

Skrevet

Hadde lagt lapp i postkassen deres jeg:

På grunn av økende gjennomsnittsalder har vi bestemt at pensjonister er uønsket....

Skrevet

De skulle ha opplyst om dette allerede ved salget av leiligheten. vet ikke om de engang har lov da - selger må jo få lov til å selge til den som byr høyest og ikke til den som er uten barn. dere får si at da får de kjøpe dere ut av leiligheten på en god pris som er over hva dere ville fått i en budrunde. få en fin takst på huset og si 100 000 over eller synd for dere!

Skrevet

Syyyyykt !!!!! helt uakseptabelt! ring advokat så du har ditt på det rene, deretter ring styret og avklar evt misforståelser(er de virkelig så syke at de kan skrive noe sånn, eller er det en skrivefeil fra deres side) deretter,om ting ikke løser seg øyeblikkelig i din favør(som er det eneste akseptable), RING MEDIA!!! dagblad,VG,lokalavis,nrk osv!!!

Skrevet

Dette er direkte diskriminering/utfrysing av folk som venter/har barn og dette tror jeg ikke borettslaget på noen måte har rett til å vedta.

Jeg ville tatt kontakt med noen som har peilig på lover og tatt saken videre når dere vet hva dere har rettigheter og krav på.

Skrevet

Vi vil jo ikke flytte :( .... jeg kjøpte dette huset, rekkehus.. før jeg traff mannen min, og så fikk jeg samboer (huff, hun bor sammen med en mann og hun er ikke gift... ;( ) Så ble vi gift og da stilnet stormen .... så nå venter vi barn.... og nå vil de ha oss til å flytte...

Skrevet

Takk for råd, skal kontakte advokat og jeg er så sint på denne eldre damen som sjefer hele borettslaget... å jeg skal vri hal### rundt på henne og så skal jeg h#### henne opp i nærmeste tr#.

Skrevet

Ca. 3 min fra der jeg bor er det et borettslag som det ikke er lov å ha barn.

Det ble sinnsykt mye oppstyr der for ca 3 år siden. da en eldre mann som bodde der døde, og han hadde testamentert leiligheten sin til sønnen. Sønnen var gift å hadde en sønn på 9 år, tror jeg det var. Det endte i at de måtte selge leiligheten å finne seg et annet sted å bo...

Skrevet

dessuten vil dette sette dere i en vanskeligere situasjon den dagen dere eventuellt vil selge (selv om det blir lenge til). det utelukker jo en hel gruppe med kjøpere, fordi dere ikke kan selge til folk med barn eller de som venter barn. og det er ganske mange folk! og slikt taper man jo penger på. så de kan IKKE ha lov til å gjøre dette. da måtte de avgjort det mens de bygget borettslaget, og før de begynte å selge.

Kontakt advokat og media. sånn kan de ikke holde på.

lurer på om disse gamle damene i styret får lov til å ha barnebarna sine på besøk forresten. hehe...

Skrevet

Åja, men da får du bare føde en på 65 år da....;)

Det er faktisk ulovelig, herregud...gamle mennesker er sære noen ganger altså. Skjønner godt du synes det er ekkelt. Masse lykke til med å følge opp dette, hold oss oppdatert!!:)

Skrevet

De kan visst det, fordi barnebarna ikke bor der.. er der bare av og til....

Jævla faens satans hurpe av en forpult kjerring denne borettslags styre damen !!!!!!!

Skrevet

jepp, det er helt sykt. jeg kan komme og denge henne med magen , altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...