MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Skal ha meg 1 utepils om en liten stund.... Hvordan blir det da med amming? Jeg fullammer, og har planer om å fullamme lenge! Må vel da først pumpe meg ett måltid han kan få senere, så ta en øl, for så å pumpe ett måltid så og så lenge etterpå å kaste det? Er det slik det fungerer? Noen som vil hjelpe meg? Hehe! Har ikke lyst og bruke mme, vil helst gi han kun mm! Takk for svar!
Stor_smil Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Hvor lang tid tar det fra du slutter å drikke, til du har tenkt å amme da? Dersom du ikke blir plaget av spreng rett etterpå, er det ikke nødvendig å pumpe for å kaste. Det avhengig litt av hvor gammelt barnet er også, men er det over 6 uker.. trenger det ikke gå så mange timene (2 kanskje) etter du drakk opp pilsen til du ammer igjen Kos deg med pils
manonym Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Først og fremst, det har ingen poeng i å pumpe ut melk etter at du har drukket "for å få ut alkoholen". Alkoholen er like lenge i melka som i blodet. Altså ca 2-3 timer etter feks 1 glass rødvin. Du kan jo pumpe på forhånd slik at du har om han trenger mat før den tid. Jeg valgte å kjøpe mme til de gangene jeg ikke kunne gi han selv, siden den pumpingen i tillegg til å amme han fucka helt opp melkeproduksjonen min, fikk ordentlig spreng! Så de få gangene han har måtte få flaske har vi gitt mme.
lilja70 Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Ei utepils en sjelden gang hadde ikke jeg gadda å pumpe for. AlkoholPROMILLEN i melka tilsvarer den i blodet ditt, det er altså forsvinnende lite alkohol i mm. -Jeg fullammer også mine lenge!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Okei! Takk for svar jenter! Jeg har vært så heldig å ikke hatt spreng ennå jeg da1 Han er nokså liten, bare ti dager! Hehe! Og dette er snakk om ikke nå til helgen men neste helg tenker jeg! Vi er noen venninner som alle har fått barn, og skal ta vår første ( og kun 1) utepils sammen! Jeg pumper meg asså bare slik at jeg har til ett måltid i mellom da Slik at han kan få OM han skulle bli sulten.... Åsså er det greit å amme 2-3-4 timer senere....? Han spiser jo bare ca hver 2-3 time, så jeg kan jo faktisk med ett flaskemåltid få gått i nesten 6 timer etter pilsen da... En annen ting når dere først er så snille og svare da:P Hvordan oppbevarer jeg denne melken? Kaldt? Romtemp? Hehe... jeg er fersk i gamet!!!
lilja70 Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Kald! -Det er viktig. Egentlig like greit å fryse melk du ikke er sikker på å bruke, jo før du fryser, jo bedre kvalitet på tint melk. -Jeg har vært bankdonor, så dette ble jeg drilla i;-)
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2007 Hehe! hva skulle man gjort uten DiB-damer=) Da fryser jeg den=) Kan jo egentlig pumpe meg i god tid også da... Også ammer jeg rett før pilsen også=) Dette blir flott jo! Har hatt litt dårlig samvittighet for dette tidligere, men har ikke det nå lenger! Det er jo bare en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå