Fiolinen Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Gutten min er fire år. Han ahr ei lillesøster på to. De leker stort sett fint i lag, emen det blir mye herjing..de har det seff bare artig, men jeg syns det er litt slitsomt med ald en springinga og hylinga. I dag var nabogutten på besøk, dvs barnebarnet til naboen da..de lekte først fint ute, så kom de inn hit. Det ble et sirkus uten like..de hadde vært på do, og sønnen min hadde revet ut en hel dorull, pluss tatt ut en sånn dings i do, som gjør at vannet blir blått. Det var blå flekker på hele badet. Jeg ble så forbanna at jeg holdt på å fillerista han...av og til så er han så utrolig hyper, det går liksom ikke an å snakke tilhan. I tillegg har han begynt å svare meg, noe jeg liker svært dårlig. KKan nevne at faren er MYE borte, og at det er noe roligere når han er hjemme...haner i ferd emd å overkjøre meg helt, og jeg eksploderer så og si flere ganegr daglig. Jeg blir bare så møkklei acv denne herjinga....Hva skal jeg gjøre?
Stor_smil Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 får han for mye sukker? f.eks saft? Mange barn reagerer veldig på sukker. Om ikke, kan du kanskje forsøke å introdusere ett slags belønningssystem for god oppførsel. En tavle med klistremerker, ved god oppførsel kan han få ett klistremerke, men han kan også miste klistremerkene ved dårlig oppførsel. Så og så mange opptjente klistremerker gir en belønning. Time-out kan kanskje også være en mulighet. Prøv å være bevisst på hva som er tillate inne-leker, og gjør forskjell på innestemme og utestemme. vær konsekvent, og gi en advarsel.. ikke "true" uten å gjøre alvor av det, da oppnår man ikke respekt. Lykke til.. sikkert en prøvelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå