Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 hvilke rettigheter har jeg vist jeg blir 50% alenemor til tre små barn,den minste baby,har to eldre som er mine fra tidligere(100%) å når kan far kreve 50% omsorg for en baby??
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 hvis han vil ha 50% omsorg må dere gå rettens vei hvis du ikke er enig..begge parter må være enige om det... Det skjer vel ikke før barnet er 3-4 år..iallefall sa de d på familievernkontoret her oppe..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 han er skråsikker på at det er fra 6 mnd skjønner du,syns det var veldig tidlig jeg å. de to andre er snart 3år å 13 mnd,opptimist han å ja!! takk da:)
Happy H Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 når barnet ditt e 6mnd ammer jo du sannsynligvis endå. d skjer uansett ikkje første leveår, og som en skrev lengre oppe må du være enig. dåkke e pålagt et visst antall megler timer før d evt går rettens vei. tar du kontakt med ditt lokale barnevernkontor får du svar på alt dette!=)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Far kan ønske 50% omsorg når som helst, men at han får det er en annen sak...ingen domstol dømmer 50/50, og det anbefales at barn har ett hjem å forholde seg til de første 3 åra (så 6 mnd blir tull), så tror at du står sterkere i denne saken (siden du f.eks. ammer, og det at du er mora siden mødre som regel får hovedomsorgen) hvis det er snakk om normal omsorgsevne hos begge foreldre. Altså kreves det en avtale mellom begge foreldrene hvis det skal bli 50/50, og hvis det er slik at du ikke vil gå med på det, så lager du selvsagt ingen slik avtale med barnefar. Når det gjelder økonomiske rettigheter når det deles 50/50 så er ikke det særlig gunstig fordi ingen av foreldrene får OS.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 tusen takk begge to,rimelig fortvila for tia ja. ikke så gøy å bli dumpa 3 mnd før fødsel akkurat..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 jeg regner med jeg står sterkere enn han,da det er jeg som har hatt 90% av omsorgen fra før:) men sier ikke noe til han før jeg vet sikkert hva mine rettigheter er.. det med økonomien sa jeg også til han,men han har en syk tanke omat han blir rik når han blir alenefar,haha. da skal han bli skuffa gitt,vært alene med de eldste i 3 år å jeg ble ikke rik. patetiska mannfolk.. tenker kun på seg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå