Gå til innhold

Når skal man kjøpe amme-bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at puppene blir mye større når man har født og det er melk i dem. Skal man da vente med å kjøpe til etter fødselen, eller gjette hvilken størrelse man kommer til å trenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg fikk beskje om å kjøpe en god størrelse større enn eg har til vanleg..

best å kjøpe før fødsel..

Skrevet

Hei.

Jeg fikk samme beskjed... Om å kjøpe en størrelse større. Har kjøpt 2 stk på babyshop som er skikkelig myke og "stretcy" sånn at jeg har når jeg reiser hjem fra sykehuset. Så kan jeg kjøpe meg flere når det har gått seg litt til etterhvert.. :-)

Skrevet

Har ikke kjøpt enda heller men det er planen. Må nok ha 80 E da jeg nå har 80 D tenker jeg. Har egentlig mest lyst å ha mine vanlige syns mange av amme bh ser tragiske ut og langt i fra min smak. Liker en tynn polstring og spiler. Mange er så tynne at brystvorter viser gjennom og det syns jeg er litt ukomfortabelt. Det med åpning foran er jo greit men jeg er av den typen som helst vil amme for meg selv så jeg skjønner ikke helt vitsen -kan jo like godt ta av stroppen bak eller?

Skrevet

jaja, lykke til sier jeg, av med stroppen 15 ganger til dagen?? hehe... nei takk gud for ammebh sier bare jeg, enten du ammer alene elr ikke.

Det er dessuten mye enklere å få betennelser og tilstoppede melkeganger om en bruker bh med spiler og slikt :/

De har nopen kjempefine på lindex, hadde iallfall, sånne litt tykke, ikke helt tynne.

Og et godt tips; prøv dem alltid på med klær utenpå, ser faktisk ofte fint ut når du får en genser elr topp utenpå fordet om de ikke er supersexy uten klær.

De fleste bruker også ammeinnlegg i bhen da en lekker en del og da vises jo ikke brystvortene;)

Jeg gikk opp en haug med str foressten så er nok individuelt, men kjøp en som er stor og god og heller vent en stund med å kjøpe for mange til melka har stabilisert seg litt;)

Skrevet

Det som kan være fordelen med amme-BH, uansett om du sitter på kafe eller i din egen seng, er at man ofte lekker fra den puppen ungen ikke suger fra mens du ammer (har jeg blitt fortalt). Dermed kan det være greit at BH'en sitter ordentlig på plass på den andre puppen med ammeinnlegg inni.

Skrevet

Eg kjøpte to då eg var midt i graviditeten fordi eg ikkje orka spilane på dei vanlege bhane mine lengre. Men eg fekk ballongpuppar med ein gong eg vart gravid, så eg treng ikkje større ammebh. Eg kjøpte dei litt for vide rundt, fordi på slutten av svangerskapet var eg jo breiare rundt brystkassa pga høg mage og større lungevolum, så eg må kjøpe nokre fleire som er litt kortare rundt.

Det viktigaste er i alle fall at dei sit godt. Du kan evt kjøpe ein billigare ammebh (Cubus eller Lindex sine eigne merke fek.s) til starten, og så investere i skikkelige gode bhar når mjølkeproduksjonen har stabilisert seg. Det gjorde eg, og skal ut og kjøpe nokre gode Triumph eller Swegmark no etterkvart :)

Skrevet

Å nå ble jeg glad TEX! LIker ikke de helt tynne bh-ene og har bare sett det. Da blir det en tur på Lindex i morgen:) Har også hørt dette om en strl større.

Skrevet

Ja kjøp en som er litt størreenn di vanlige..På H&M har dem gode amme- bh`r med bra stekk i også..

Skrevet

Jordmor (faktisk) anbefalte meg å kjøpe når jeg hadde ca 1 mnd igjen å da kjøpe en str. større. Du kan jo evnt. bare kjøpe en eller to og spe på med flere viss du trenger. Puppene blir jo som regel litt mindre igjen når du ammer mindre.

Men et godt råd: gå med bhene og sjekk at de er gode. Jeg kjøpte 2 som var knallgode på puppene, men de hadde så stiv merkelapp at den klødde. Jeg vasket den 2-3 ganger så var lappen slapp og bhen knallgod =)

Skrevet

Husk også at en BH bør prøves / kjøpes slik at den passer rundt brystkassa på de ytterste hempene, slik at man kan stramme den "innover" etter hvert som den tøyer seg (ved vask og bruk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...