Gå til innhold

Nettopp 1 år og mat....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslemor er nettopp blitt ett år, og blir bare mer og mer vanskelig i matveien. Hvert måltid er en kamp, som kan vare opptil halvannen time :(

Hun får melk og grøt til frokost, brød og frukt til lunch, middagsglass til middag og melk og grøt til kvelds. Kan jo veeeldig godt være at hun er kjempelei grøt og brødskive...men vet liksom ikke hva jeg skal gi henne annet enn dette?

Hva gir dere deres barn som nettopp er blitt ett år, iløpet av dagen, og er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre "matingen" lettere?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min får :

Frokost: Melk, brød eller polarbrød m/ forskjellig pålegg + oppskåret frukt.

Lunsj: Samme som frokost (ikke melk) + oppskåret frukt

Middag: Det vi spiser (liker ikke middagsglass)

Kvelds: Grøt og melk.

Gutten min ble også litt lei brødskive, derfor bytter jeg den ut med polarbrød ofte. Gir han den med havre, og det er kjempe godt.

Prøver også med litt frokostblanding (havre fras) men han liker den helst uten melk.

Legger opp maten litt fint jeg da.....hehe.

F.eks 1/2- 1/1 skive med et pålegg og 1/2-1/1 skive med et annet pålegg. + oppskåret fersk frukt ved siden av. Han storkoser seg : )

Ville satt fram maten (spiser hun selv ? ) og latt henne spise det hun orker. Ikke lage noe kamp ut av et måltid. Spis sammen med henne, la henne holde på med sitt og du med ditt, de elsker jo å herme etter mamma/pappa.

Skrevet

Mest stas å spise sammen med oss her i gården. Vi har nesten gitt opp grøten, prøver til 1 måltid hver dag, men gir heller frukt eller noe hvis han nesten ikke spiser. Ellers er det brød til 2 måltider her. Han spiser vår middag, og det smaker mye bedre enn glass. Ellers tenker jeg at det er greit at han innimellom spiser dårlig til ett måltid så lenge han drikker bra. Da spiser han bare mer seinere. Det hender seg jo at matlysten ikke er på topp alltid, enten man er barn eller voksen.

Skrevet

datteren min er ganske små spist...men det hun spiser mest av er grøt... og da er det 6 mnd grøt.. (havregrøt med banan og aprikos) vil ikke ha noe annet... ev så spiser hun litt yoghurt også

så det spiser hun til frokost...

lunsj så spiser hun av og til grøt og av og til grovt rundstykke med banan ( det er det eneste hun vil ha) og ev en yoghurt..spørs om hun har spist det før...

middag - enten middagsglass (Grønnsaker med kalkun..6 mnd galss..eneste hun liker) eller det vi spiser..som oftest vil hun bare ha det vi spiser... men når vi lager noe som er veldig sterkt osv får hun glass

kvelds -samme som frokost..

hun får frukt innimellom på dagen.. elsker druer... ;) og nektariner, jordbær osv.. mais og ris er også kjempe godt..det går ned på høykant..så når vi griller lager vi alltid en mais kolbe til henne..;)

middag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...