ventejenta Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg er ikke gravid selv, og lurer veldig på hva som er hyggelige å bli spurt om for dere som er gravide? Og hva er dere skikkelig lei av å bli spurt om? Jeg har snakket med en god venninne om dette, og hun var skikkelig lei av å bli spurt om om kjønn, navn, om hun var lei, om hun gruet seg til fødsel osv. Hun hadde også blitt spurt en del ganger (tilogmed av folk hun ikke kjente så godt) om det var planlagt. Jeg har full forståelse for at man kan bli drittlei av spørsmål man får ti ganger om dagen, men er det noen ting som det er helt "safe" å spør om/kommentere? Bare sånn for å vise interesse og være hyggelig? Ikke så lett å vite når man aldri har vært gravid selv....
Aylinah Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Å fortelle en gravid at hun gløder og ser vakker ut er vel det beste du kan si ) Du finner nok ikke så mange som er enige i utsagnet,hehe men det er en annen sak )
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 hehe, ja tror alt som er positivt i forhold til utseende er veldig safe:o) For min del ble jeg veeeldig glad når de jeg leier hos sa" telefonen er alltid på og bare kom opp hvis det skulle være noe som helst"..Følte meg veldig trygg, og fint behandla:)) (bor alene)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har fått høre fra enkelte at jeg ser så frisk og sprudlende ut. Eller rett og slett at jeg ser godt ut. Det er veldig trivelig å få høre! Ellers er jo "du har vel bare lagt på deg over magen, så slank som du er" en sikker vinner! Ellers så er spørsmål om hvordan jeg opplever svangerskapet, om vi vil vite kjønnet, om den sparker mye og slike ting helt greie spørsmål. Spørsmål om navn mener jeg også er greit, har man bestemt seg men ikke vil fortelle noen så sier man det, eller drar en liten hvit en om at man ikke har bestemt seg enda... Hvorvidt det var planlagt eller ei er ting man kanskje ikke spør om. Har også fått en noe overraskende "ja, er det mannen din som har gjort dette da?" ... eeeh, ja ... hva tror du om meg, liksom. (men han som spurte er litt snål, så det var vel litt feilslått humor... (jeg prøvde i hvertfall å bare spøke det bort.)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Beste som finnes er når noen sier,"Nå er det ikke lenge igjen,du kommer til å få snart nå=)" Det verste er "Uff har du 3 uker igjen,Stakkars deg,å i denne varmen"blæææ=(
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Nå mot slutten er det veeerste å høre om alle som har født en god stund FØR termin...hehe
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Mye lettere å komme på alt det som er irriterende når folk spør om he he =) Men ja det er en vinner å si at gravide ser godt ut. For meg er det også utrolig ufattelig godt når noen sier at jeg har fine klær eller stilige klær eller noe, for det er vanskelig å vite hva en skal ha på seg, i hvertfall mot slutten!
Leddgikt Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Hehe... To på jobben har sagt noe som jeg kan leve lenge på: "Jeg synes du bare blir slankere og slankere.." Og "Du har vel tatt av mye - på hoftene og sånn...?" Mmm... Sånt kan man like.. Andre har kommentert klærne på en positiv måte, og sagt at det er så fint med de toppene mine som framhever magen. Osv...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 I helgen var det en frisør som jeg kjenner ganske godt som sa at hun syns jeg var så vakker som gravid og at magen var kjempe fin... Syns det var så fint sagt:) Trengte nesten at noen sa noe slikt, i og med at det har vært en del som har sagt at jeg er så svær osv.. =) Men er som de andre her sier, en har lett for å bite merke i det negative som folk sier da...
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Kjekt å høre: -Nå begynner det å nærme seg termin altså!!! -Så fin du er / så fin magen er! -Andre komplimenter -Hun kommer nok til å bli nydelig med så pene foreldre (hehe...) Ikke så kjekt å høre: -"gode" råd fra folk som ikke har peiling i det hele tatt -et evig mas av spørsmål om jeg gruer meg til fødselen, hva hun skal hete, hvilket kjønn det er blablabla. kjekt de første 10 gangene. deretter bare plagsomt. -hvor forferdelig vondt det er å føde, og skrekkhistorier om dødfødsler, hastekeisersnitt og totalrevning. Det beste rådet er nok å gi komplimenter og postive oppmuntringer , og ellers la temaet ligge hvis ikke den gravide selv fører samtalen over på graviditeten.
Caelyn Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Det som Sauen og frøken blomkål sier her: "og ellers la temaet ligge hvis ikke den gravide selv fører samtalen over på graviditeten." er jeg veldig uenig i. Hvertfall i mitt tilfelle. Er det barnløse venner som har helt andre liv, så prøver jeg å vente i det lengste med å snakke om graviditeten (selv om det er det jeg helst vil) inntil de bringer noe av det på bane. Jeg ønsker ikke mase om spark og ting de kanskje ikke "interesserer" seg for sånn uten videre.
Sommerfugl78 Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 Jeg var på blomsterbutikken i dag, og damen ønsket meg lykke til med blomstene, og lykke til med magen. Koselig å høre :-) Etter jeg hadde betalt, fant jeg enda en blomster jeg ville kjøpe. Da spurte hun hvor lenge jeg hadde igjen, 2 1/2 mnd sa jeg. Så spurte hun om det var tvillinger, for hun syntes jeg var stor. Måtte le litt for meg selv, for de fleste andre har sagt at jeg ikke er så stor
mynona fødte 290907 Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Den ene sjefen min sier stadig at jeg ser fantastisk ut, det syns jeg er kjempekoselig. Hun sa det samme forrige gang jeg var gravid, og da syns jeg selv at jeg så alt annet enn fantastisk ut.. Hyggelig å høre likevel. Ellers tar jeg meg egentlig ikke nær av så mye av det folk sier og spør om, men jeg syns det er litt kjipt når alle skal kjenne på magen, både kjente og mindre kjente. Greit når familie og nære venner gjør det men andre kan godt spørre først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå