Gjest Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 et lik i jorden før det blir til skjellet her i Norge?
Gjest ->>- Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Kommer fullstendig an på jordsmonnet. I noen typer grunn kan de holde seg sykt lenge, mens de i luftige jordsmonn vil råtne hurtigere.
selfangerkjerringa Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Det kommer vel også an på innpakningen? Noen blir injisert med balsameringsvæske, andre ikke. Typen kiste varierer også, alt fra enkelt ubehandlet tre til lakkert materiale som motstår tidens tann mye lenger.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Tenker på sånn vanlig hvitmalt kiste som de fleste bruker og lik som ikke er balsamert hehe
Gjest ->>- Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Rundt ett år, men som sagt det er utrolig mange variabler som kan spille inn. Og om liket er av et nyfødt barn vil det tidvis ikke råtne i det hele tatt, morbid som det kan høres ut.
iznogood Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Da er det opplest & vedtatt at det tar 25 år!
iznogood Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Nei. Det er så lenge en fester en grav - dersom gravfestingen ikke blir fornyet. Etter 25 år blir graven gjenbrukt - og skulle det være noen skjelettrester igjen blir disse malt opp og blandet ned i jorden igjen.
lenej :o) Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 det er ikke overalt beinrester blir malt opp, for det er ikek helt lov overalt.. om noen skulel støtt på pappan din, ville du de sku male han opp? nei, beinrester blir gjemt unna av folka som graver på kirkegården, mens pårørende er ved graven, for så bli gravlagt igjen, sammen med den nye kista som er kommet dit... hvertfall sånn vi gjør det her...
iznogood Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 Vi gjør det sikkert sånn her også. Lenge siden jeg har jobbet på kirkegård. Bortsett fra det - så er nok pappaen min malt opp. Det blir ikke helt til støv på krematoriet - så de har en kvern til resten. (isj!)
Lille Filur Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 unnskyld at jeg spør, men hvorfor lurer du på det egentlig? Har ikke tenkt på det før, men det var jo intr å vite da. Men tar det 25 år før alt kjøttet er borte og bare skjellettet ligger igjen altså? Det var veldig lenge!
Gemini77 Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Nei, det tar 25 år før de evt bruker graven igjen.. Forråtnelsen skjer mye raskere.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 25. juni 2007 #17 Skrevet 25. juni 2007 Åi - dette har jeg faktisk aldri tenkt på...men er jo interessant å vite! Off, ekkelt tema - siden bestefaren min ble begravet forrige onsdag
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 Jeg spørr fordi jeg har masse rare tanker etter at pappan min døde i oktober i fjor:(Ikke noe jeg har tenkt på ellers nei..
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #20 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kommer iohvertfall til å betale festeavgift så lenge jeg lever og da kan de vel ikke gravlegge andre oppå?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #21 Skrevet 25. juni 2007 Beklager skrivefeilene,men jeg er veldig trøtt..
Koala *g07* Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 heisann! jeg mistet pappaen min brått i mars, og så vidt jeg har forstått det, så begraves ikke noen andre i den graven så lenge vi betaler på graven. Det skal jeg gjøre så lenge jeg selv lever, og regner med det fortsettes med det etter min bortgang også. Vi har jo fortsatt gravene til mine oldeforeldre, da vil jeg nå tro ingen andre har blitt gravlagt der i ettertid.
snupp & mamma Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 mammaen min ble begravd for en uker siden..jeg synes det er helt horribelt å tenke på at man må betale for at de skal få ligger der.. selvfølgelig skal jeg betale, MED GLEDE.. men jeg er bare sjokkert over dagen samfunn..hvor ufattelig mye penger det koster å gi et menneske man er glad i en verdifull begravelse!!
lenej :o) Skrevet 27. juni 2007 #25 Skrevet 27. juni 2007 vi bor heldigvis p åen liten plass, å med stor plass å være død på, så tar sikkert 100 år før dem trenger å begynne å legge folk oppå gravene her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå