Emilie05&Sofie07 Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har mastitt, men ikke absess. Tar antibiotika og hele pakka.. Ammer hver 2.time (går jo an å dø!!!!) Men.... 2 spørsmål: 1) Jeg ammer fra annahver bryst hver gang, ikke fra begge ved hver amming. Er det greit? 2)En skal tømme brystet som er vond. Er det nok at jeg bare ammer i en halv time -40min.? Jeg har alltid hatt problemmer med konseptet "å tømme brystet" -for det blir jo aldri HELT tomt!!!! Det fortsetter å komme noen dråper uansett hvor lenge en klemmer!!!!!! Og er det kanskje greit å amme hver 3.time, jeg er blitt bedre altså
Emilie05&Sofie07 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2007 Dytter, da jeg er avhengig av å få svar!!!!!!! Blir brystet mitt tømt godt nok bare av at babyen dier?
eva luna Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 1) Ja det er greit, men no vet jeg ikke om du har mastitt i begge eller bare det ene brystet. I såfall ville jeg tømt med brystpumpe det andre brystet også hvis du har mastitt i dette også. 2) En halvtime synes jeg er veldig lenge da, sønnen min tømmer brystet i løpet av et kvarter. Uansett hvor lenge du ammer vil du alltid klare å få ut noen dråper, men du kjenner som regel godt på brystet om det er tømt eller ikke, ev.så får du ta en titt i speilet. Er du bedre no så holder det sikkert å amme hver tredje time, men det viktigste er at du tømmer det dårlige brystet hver tredje time. I og med at du tar annenhvert bryst til annenhvert måltid så vil det jo gå 6 timer mellom hver gang det samme brystet blir tømt, det er for lenge. om natten holder det å amme hver 4.time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå