Gå til innhold

Hvor lenge kan vi fly??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på nettet og tenkte jeg skulle bestille meg flybilletter hjem...Men så kom jeg til å tenke på at det har vært så mye snakk om gravide og fly...At man ikke bør fly på slutten av svangerskapet. Men når gjelder dette? Noen som vet? Er vel bare helt på slutten???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen selskaper tar deg ikke med viss det er lagtur du skal fly den siste mnd av svangeskapet. Kun pga fare for fødsel på flyet.

Ellers skal det ikke være noen problemer å fly. På lengre reiser er det likevel lurt å bevege seg endel pga du kan fort få vann i beina av å sitte lenge.

Ellers god tur;)

Skrevet

Takk for svar:) Er kun snakk om innenlandstur, så blir ikke så lenge å sitte i flyet. Hvis det ikke er noen fare for fosteret eller evt meg så bestiller jeg tur:)

Skrevet

Vet at klm og en del andre selskaper ikke lar deg fly når det er en mnd igjen. Du kan til nød fly de to ukene før der igjen, men da må du ha en lege atest,

Skrevet

I Norge så regner man at fra uke 36 må man ha legeattest, og det anbefales ikke lengre flyturer enn 1-2 timer.

Etter uke 38 tar ikke slyselskapene imot gravide på flyet (annet en hvis du reiser sammen med helsepersonell...)

God tur :)

Skrevet

8. Gravide

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815.

men det er norwegian da hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...