Guttemamma :o) Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hei! Jeg har en gutt på 6 (snart7) mnd. som har hatt diare i 3 dager. Han er blid, fornøyd, bra matlyst(ammes og får fast føde), ikke feber, men driter som en galning... Noen som har noen gode råd til meg? Hva bør jeg gjøre? Må jeg dra til legen eller er jeg "hysterisk" hvis jeg gjør det? Syntes liksom ikke at det er noe moro at han har så mange avføringer i løpet av en dag. Hadde 9 drittbleier i går og i dag er vi kommet opp i 6.Lørdag var det også mange. Kan barn få diare , hvis det er tenner på gang? Kan de få diare hvis jeg spiser jordbær?
Guttemamma :o) Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2007 *dytter* denne jeg..... Ingen som har noen svar/tips til meg?
_svana_ Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Mine gutter hadde begge diare da de var 5 mnd gamle. Det varte faktisk 2-2,5 uke! De var blide og fornøyde, spiste godt. Prøvde med gulrotmos og risgrøt (det skal binde magen), men synes ikke jeg så noe særlig effekt i det. Jeg kunne skifte 2x3 bleier i timen. Du aner ikke hvor lei jeg var, men det gikk over :-) Under diare så er det først og fremst dehydrering som er farlig, om han spiser og drikker så går det nok greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå