Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg angående malt og mme..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innbiller meg at gutten min har fått litt forstoppelse, han trøkker og trøkker, men det kommer ikke noe. virker som han har vondt også.. Så - jeg har skjønt at man kan bruke malt oppi mme? Han får litt morsmelk, men mest mme nå om dagene siden jeg har lite melk.

Hvor får man kjøpt dette, og hvor mye bruker man per flaske? Gir dere til hvert eneste måltid, eller bare av og til?

(Han er litt over to uker gammel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får kjøpt det i butikken og du bør ikke ta mer enn 1ts.. mine får kun når de er harde for hvis de får for mye og hele tiden kan de få diare og så kan de jo bli immune da..at det ikke virker neste gang..

her om dagen fikk de til kvelds og da kom masse bæsj dagen etter..=)=) supert..

Skrevet

ok..tusen takk..da blir det 1 ts per flaske liksom?

Skrevet

neineinei, en teskje i LØPET av et døgn!!! ikke per flaske... om du fordeler detper flaske, eller bare gir en flaske med malt er ditt valg...

Skrevet

Malt får du kjøpt på de fleste matbutikker. Ser de som har svart deg tidligere har erfart at det er nok med 1ts iløpet av en hel dag.... For oss så ble det som å tisse i havet, vi hadde faktisk behov for 1-2spiseskjeer i hver eneste flaske for at avføringen skulle bli nogenlunde levelig løs for snuppa.

Tror du bare må prøve deg frem til hva som passer for DITT barn og se ann hvordan avføringen er dag for dag.

Lykke til! Ikke noe gøy når de små sliter med hard avføring!

Skrevet

Enig med titten på hjørnet. Du må prøve deg frem. Vi hade 1-2 ts malt i hver flaske. Jeg tror ikke en blir "imun" mot malt.

Skrevet

Hmm.. okay.. så man må prøve seg frem.. har vært og kjøpt det nå (greit med butikken som nabo).. men om jeg tar en kvart ts i en flaske først da? Hva skjer om jeg tar for mye? Får han enda mer vondt i magen da?

Skrevet

legen å helsestasjon sa til meg at jeg måtte se det ann. brukte ei stund 4 ss pr flaske pga hard mage. nå bruker jeg ei hall ts pr flaske på 130 ml. hvis ikke så blir magen helt hard. for å hjelpe babyen med å få ut bæsjen så gnir du under fotene eller stikker en temp i rompa ca 1.5 cm inn å ut. da kommer det. min gutt var så skikkeli plaget med magen, helt til vi fant ut at han hadde melkeallergi. nå får han spesialmelk men må fremdeles bruke malt i. prøvde uten i forje uke men han bare gråt å fikk ingenting ut. så bruker som sagt en hall ts pr flaske.

Skrevet

Tror ikke han får mer vond i magen, men avføringen kan bli veldig løs.... Start heller med litt for mye enn litt for lite, det er greit at han får ut den eventuelle proppen som er der allerede. Og prøv heller å minke på megden ettersom du ser ann hvordan avføringen er.

Hold bena hans opp mot magen for å øke buktrykket, på denne måten hjelper du ham med å få avføringen ut. Og hold en fast hånd på nederste del av magen.

Det kan også hjelpe å stimulere med et termometer som noen skrev for å hjelpe på engang iblant. Men dette er noe som skal gjøres engang iblant ved behov ikke være en vane. Dette stimulerer tarmperistaltikken(tarmmusklene) som skal få avføringen ut, og blir denne stimulert på denne måten for mye, glemmer den hvordan den skal jobbe selv..

Lykke til iallefall!

Skrevet

Ok.. takk igjen.. men en halv ts på 130 ml.. min spiser jo bare ca 70 ml til hvert måltid, skal jeg ta mindre malt da, eller? Blir litt forvirret av det her.. jeg får vel som sagt bare prøve meg frem.. har allerede prøvd med termometer, men det hjalp ikke her.

Skrevet

1 gang jeg ga mine var de kanskje 5 uker og da fikk de 1ts..gikk helt fint..så du kan helt fint da en halv eller en hel om du vil,vil jeg tro..

Skrevet

Bare ta litt å se hvordan det går med avføringen. Du må som sagt bare prøve deg frem iforhold til hva som fungerer ditt barn. Det er litt vanskelig i førsten, men det kommer!

Lykke til!

Skrevet

hm..ok..takk til alle.. jeg gav han litt over en halv ts i melka nå.. tar det lang tid før det får virkning? Har så vondt av han..

Skrevet

Hvor lang tid det tar før det virker er også individuelt, men frem til han får avføring ville jeg gitt i hver eneste flaske. Og når han da får avføring ser du om det er for mye eller ei og vurderer hvordan du skal gå videre.

Men jeg ville uansett gått for litt hver gang, enn mye i 1 flaske som skal være for hele dagen.

Får håpe det hjelper ham!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...