Gå til innhold

Er det bare meg som e sånn??

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Har vært skikkelig deprimert og bekymret for alt mulig i en ukes tid pga at jeg har hatt UVI allerede 2 ganger på 3 uker, og lurer på pm jeg kan ha streptokokker. I tillegg til dette har jeg hatt mye på universitetet med eksamen, prosjektoppgave og sånt, og jeg har 2 jobber ved siden av. Det ble med andre ord ganske mye, og jeg er skikkelig deppa og redd for å miste.

Sitte nå på jobben med ca 90 i puls, fortsatt bekymret. E det sant at man får høyere puls når man er i midten av svangerskapet (22 uker)??

Og e det flere som har vært i samme situasjon og det har gått bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal på min 4kur for uvi nå. Jeg hadde den føste kuren i begynnelsen av svangerskapet og de tre siste har jeg måtte hatt nå , fordi jeg ikke har blitt kvitt uvien. Jeg har i tillegg fått på penicillin for bihulebetennlese helt i begynnelsen så her er det 5 kuren tilsammen. Jeg er nå i uke 30, og prøver det jeg kan for å ikke få igjen dritten men det nytter ikke tydligvis.

Men hvorfor lurer du på om du har streptokokker???. Jeg har hatt det en gang tidligere utenfor graviditeten, men jeg merket ikke at jeg hadde det. Du får be om en underlivsundersøkelse slik at de får sjekket det for deg, for det må jo også behandles hvis du har det.

Det har nå gått greit her med all penicillinen, og jeg har vært masse dårlig med forkjølelse, omgangssjau, svangerskapskvalme, oppkast, trøtthet osv og har sitti mye på rumpa pga det. Men han er med oss fordi:)

Du får prøve å ta det med ro når du har mulighet, for når resultatet blir at du blir trist og deppa(hvertfall ble jeg det når jeg var kjempedårlig og tvang meg på jobb og ble utslitt) så er ikke det godt heller, men jeg vet hvordan studentlivet er, og jobber i tillegg.Det er noe herk til tider.

Når det gjelder pulsen så er det som oftes normalt pga økt blodvolum under graviditeten, me ogs at det skapes ekstraslag ini hjertet pga hormoner. Jeg har vært mye plaget av det hele svangerskapet nå , har som regel sjelden hvilepuls under 90. (fører da til hjertebank og blir tungpusta og uttillpass i perioder,spes når jeg skal ligge) '

Jeg fikk et tips om at stoffskiftet kan endre seg når man er gravid slik at dette kan føre til at pulsen øker, jeg har derfor fått tatt en blodprøve på det sist kontroll sånn i tilfelle.(har også stoffskiftesykdom i slekta)

Men som oftes så er det helt normalt:)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Takk for svar. Har ikke sjekket stoffskifte i dette svangerskapet, men hadde lavt stoffskifte sist. Kunne kanskje sjekke det imorgen. Sliter også med astma og får høy puls av å hoste hele tiden og ikke få nok oxygen.

Skal prate med legen imorgen om alt dette, sliter skikkelig nå.

Skrevet

Gjør det,så får du kanskje hjelp eller råd som kan hjelpe deg gjennom h""""e:)

Lykke til hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...