Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Håper flere som har disse setene kan skrive noen ord evt for og i mot. ;o)
Ingen_nick_ledig Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Hvilke sete du velger, bør nesten komme an på bilen. Vi har begge de to setene, Akta Graco i den minste bilen, og Besafe i den største. Ta bilen med når du skal kjøpe sete, og be om å få prøve de i bilen. Og når du kjøper, be om at de monterer det for deg.
Elimie :-) Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 vi har acta graco. Selgeren sa mye fint om begge stolene, bl.annet så er nok be safe`n hakket stødigere i forovervendt posisjon. Vi valgte acta gracoen på grunn av at hodestøtten er så mye bedre på denne stolen, og det ble utslagsgivende for oss. Denne er også enklere å montere og jeg tror kanskje at man kan bruke den lenger?!?! Opp til 25 kg ihvertfall. Ellers er begge stolene veldig bra på alle områder (ifølge selger...) Tror det bunner ned til et spørsmål om smak og behag. Lykke til
Murmeline Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Bilen er avgjørende! Her var det ingen tvil da vi prøvde begge seter i bilen vår, besafe ble veldig "hengende" forover, gav dårlig plass til ben (for en 2-3åring) og kun hvileposisjonen ble akseptabel. Cosmic derimot; stor plass til ben på et stort barn, lett å regulere sittestilling, og alle sittestillingene ble nok bakover, ergo flere sittestillinger i praksis, ikke bare i teorien...
mammmamia ** Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Signerer Elendig mamma! HTS har en unaturlig bratt sittestilling i en god del biler, derfor er det superviktig at du ber om å få prøve det i bilen din før du evt velger det..! JEG synes i tillegg det er komplisert å montere i forhold til de fleste andre bilseter, så jeg ville absolutt valgt Akta Graco av disse to, har selv hatt det lenge, og elsket det..! Men - ville også sett på Britax-setene, f.eks. Secura..! Disse er laaange i ryggen, lette å montere, god plass til beina, kan brukes bakovervendt helt til 25 kg og er trygt og solid :-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Må først si at jeg tror begge setene er veldig gode og trygge. Men jeg må si noe ut fra det jeg har sett i vår bil. Setet ble montert i går, så jeg har IKKE prøvd det. Men vi har Besafe'n. Og det er montert og justert slik at det er minst mulig bratt. Og det er ikke ille altså. I tillegg ser det ut som det da gir veldig god plass til føttene når ungen blir større. Har fått hjelp av forhandler til å montere dette. Han sa også at gracoen går opp til 25 kg ja. Men at en unge på 25 kg er så stor, at h*n neppe vil ha plass i setet uansett. Min tanteunge på snart 7, og hun har det bedre i neste setet. I tillegg var det ett eller annet om bil og fart ved en evt kræsj, som gjorde at gracoen ikke var så veldig egna over 18 kg uansett. Men som sagt, jeg har IKKE erfart dette selv!!! Men gleder meg veldig til å prøve besafen vår på en times tur i morgen.
Forskeren Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Vi har Besafe til jenta vår som nå er 2,5 år. Det er masse plass til henne, men hun er ikke av de lengste heller, da.Vi har det fortsatt bakovervendt. Det er ganske stort, så vi ville ikke fått 3 sånne seter bak for å si det sånn... Og er enig i at det er bratt, vi har det konstant på den minst bratte stillingen og da er det helt ok. Hørtes ut som jeg var veldig negativ her, men vi er egentlig veldig fornøyd med setet altså. Er i alle fall veldig stødig! Og vi trenger ikke at det går til 25 kg, Besafe går til 18 kg og jenta vår veier nå kun 13 kg, så vi har massevis å gå på enda. Unger på 25 kg kan være både 4,5 og 6 (...) år, så da går de vel ikke i lengden uansett.
Brillemamma Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Vi har besafe sitt sete. Det er veldig stødig og bra, men jeg synest det er for bratt... Vi prøvde det ikke i bilen før vi kjøpte det..men hadde vi gjort det så tror jeg nok vi ville gått for ett annet sete...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 vi har også BeSafe setet, og er veldig godt fornøyd med det!! Poden er 12kg tung og 82 lang (er 14mnd) og har masse plass! Er jo bare å sru bøylen enda lengre inn i seteryggen når han trenger mere plass! Er enig i at setet kan virke litt bratt.. jeg har valgt å ha setet i fremsetet..egentig for han protesterte på å sitte bakover, men også fordi at fremsetet ikke er fult så bratt, og han får ei veldig fin sovestilling der! uansett så får du ikke bakovervendte 9-18kg seter som blir like liggende som babysetene..men er enig i at det er en viss forskjell! som andre anbefaler over her: ta med bilen når dere skal prøve setet. da ser dere hvilket som passer best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå