Gå til innhold

500 kalorier i timen!!! Hallo????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var akkurat en liten tur i bokhandlen og tittet i noen gravidboeker. Det var en liten gavebok der som het "verdens beste pappa" eller noe i den duren, og jeg kikket jo litt i den med tanke paa aa gi den til min kjaere. Der sto det at under foedselen forbrenner man 500 kalorier i timen!!!!! Hallo???? Det vil altsaa si at dersom foedselen paagaar i 8 timer forbrenner man 4000 kalorier? Det er jo rene maratonet! Kan det virkelig stemme? Ja ja, da er man jo paa god vei til aa miste de kiloene man har lagt paa seg i svangerskapet bare ved aa foede...he he. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en grunn til at det heter labour (arbeid) på engelsk - hehe.

Men 500 kcal i timen er ikke å forakte, nei ;)

Ikke rart folk er slitne når de er ferdige.

Skrevet

De sier jo at fødselen kan sammenliknes med 5-mila....

Skrevet

Oi det var mye! Man skal trene ganske hardt og lenge for å forbrenne så mye! Men det kan vel ikke være 500 kalorier per time i hele fødselen vel? må vel bare være i den mest aktive perioden?

Skrevet

Ja, det er det jeg ogsaa lurer paa om de maa ha ment. Det sto riktignok 500 kalorier i timen, men det er vel ikke alle timene som er like krevende... Uansett er det mye!!! Tror jeg kommer til aa vaere litt sulten naar det hele er over, jeg...

Skrevet

Ja har hørt at det er vanlig å være veeeeldig sulten når fødselen er over :o)

Skrevet

Hoho!!! For en treningsøkt! Håper de har store porsjoner på sykehuset da;)

Skrevet

He, he da går jeg og tar meg en sjokoladebit, med god samvittighet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...