NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg var akkurat en liten tur i bokhandlen og tittet i noen gravidboeker. Det var en liten gavebok der som het "verdens beste pappa" eller noe i den duren, og jeg kikket jo litt i den med tanke paa aa gi den til min kjaere. Der sto det at under foedselen forbrenner man 500 kalorier i timen!!!!! Hallo???? Det vil altsaa si at dersom foedselen paagaar i 8 timer forbrenner man 4000 kalorier? Det er jo rene maratonet! Kan det virkelig stemme? Ja ja, da er man jo paa god vei til aa miste de kiloene man har lagt paa seg i svangerskapet bare ved aa foede...he he. :-)
Solskinnsjenta Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Det er vel en grunn til at det heter labour (arbeid) på engelsk - hehe. Men 500 kcal i timen er ikke å forakte, nei Ikke rart folk er slitne når de er ferdige.
Luans mamma Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 De sier jo at fødselen kan sammenliknes med 5-mila....
Turid Laila Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Oi det var mye! Man skal trene ganske hardt og lenge for å forbrenne så mye! Men det kan vel ikke være 500 kalorier per time i hele fødselen vel? må vel bare være i den mest aktive perioden?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Ja, det er det jeg ogsaa lurer paa om de maa ha ment. Det sto riktignok 500 kalorier i timen, men det er vel ikke alle timene som er like krevende... Uansett er det mye!!! Tror jeg kommer til aa vaere litt sulten naar det hele er over, jeg...
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Ja har hørt at det er vanlig å være veeeeldig sulten når fødselen er over )
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Hoho!!! For en treningsøkt! Håper de har store porsjoner på sykehuset da;)
@nne p@ l@nne Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 He, he da går jeg og tar meg en sjokoladebit, med god samvittighet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå