Gå til innhold

Ullevål eller Riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal velge. Noen synspunkter / erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Måtte også ta dette valget, og falt på Riksen. I hvilken uke er du da?

Skrevet

Begge steder er bra. Jeg har erfaring med Ullevål fra før og valgte det siden jeg var fornøyd sist. Hvis du vil ha fødeplass på et av disse to sykehusene må du være tidlig ute, har hørt om det som har søkt for sent... På Riksn mener jeg det er sagt at man må søke omtrent med en gang man vet man er gravid.

Skrevet

mitt innrtykk er også at man må søke på riksen de første ukene.

jeg har bare søkt på ullevål, og er fornøyd med plass der!

jeg kunne ikke tenke meg å ligge på rom med tre andre fremmede og tre andre babiser! derfor er hotellet på ullevål genialt! der kan også samboeren sove! :)

Skrevet

Enig! Jeg fødte på Ullevål sist og ble liggende ett døgn på barselavd. på tomannsrom før jeg fikk komme på hotellet. Det var som å komme til himmelen. Endelig fikk jeg hvile og søvn + maten i restauranten var hakket bedre enn sykehusmaten på barsel.

Skrevet

Leste i en avis for noen mnd siden at man måtte søke i uke 6 eller7 for å få fødeplass på Ullevål. Ikke alle som vet at de er gravide engang da...

Skrevet

Det var vel i fjor sommer at det var kaos på Ullevål!? Jeg har fått plass på Ullevål, men søkte ikke før i uke 17! Kanskje det er "lavsesong" der i november:) Ville valgt Ullevål, pga hotellet!

Skrevet

Jeg fødte sist på Ullevål, og har fått fødeplass på ABC i denne runden.

Jeg synes hotellet har fantastiske fasiliteter med tanke på at det er et sykehus. Myk seng, med ordentlig madrass (til sammenligning en plastdekket skumgummimadrass). Seng til sin kjære, slik at dere kan være sammen om alt som skjer de første døgnene. Stort bad. Det er deilig å ha god plass rundt seg når en skal ordne seg, det tar litt ekstra tid mtp renselesprosessen. Og det er deilig å kunne gå rundt helt som man vil uten å tenke på andre inne på samme rom. Lite kjøleskap, stort nok klesskap, og en tv som henger i taket, som det er deilig å titte på for å få tankene vekk fra "sjokket av å bli mamma" innimellom :o) På hotellet må du ha med klær til deg selv og barnet.

Det er utdelt et visst antall bleier til begge. Hvis det ikke er nok, er det en Kiwi på området som er åpen fra 7-23 ukedager, der kan en få dekket de mest prekære behov.

Maten i kantinen er bra, til sammenligning med hva en får på barselavdlelingen, det er en del å velge mellom til alle måltider. Det er god plass der nede, og en kan ta med maten opp på rommet om en ønsker det.

Lykke til med valget :o) Vi ser veldig fram til å komme på Ullevål i desember :o)

Skrevet

Fødte på riksen for 1 år siden var helt fantastisk valgte det nå også =0)men du må søke så raskt du vet du er gravid ellers blir det trangt o plassen der.

Skrevet

Har også fått plass på ABC. Var på omvisning der i går, det var kjempe koselig der. Har tidligere født på Aker. Bor nå i Moss, så det blir litt vei til kontroller fremover men det er det verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...