Gjest Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Tenker dere på når barnet blir født på året? Tenker mest på skolestart for barnet. Er barnet født i des er det bare 5, 5 år gammelt.. Tenker ikke så veldig mye på det selv. Har ikke startet prøvingen enda og da kan man kanske 'planlegge' litt. Man tenker kanskje ikke sånn dersom man har prøvd lenge..? Ønsker å høre deres tanker rundt dette:)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 For meg spiller det ingen rolle når på året barnet blir født! Etter å ha prøvd i 11 mnd nå og fortsatt ingen klaff, så er når på året babyen blir født, min minste bekymring akkurat nå
Turid Laila Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg skjønte ikke helt problemet jeg. Er du redd for at barnet skal henge etter om det begynner på skolen tidlig pga bursdag i desember? Jeg har bursdag helt i slutten av desember og har alltid vært blandt de beste i min klasse, så det har nok ikke noe å si alltid. Man kan jo vurdere å la de henge etter et år også. Så jeg kan ikke se noe problem, annet enn at det er kjedelig når man blir 18 og 20 da, da er man jo alltid sist. Sist med lappen, sist med å komme inn på steder og sist med å kunne kjøpe alkohol og tobakk.
nettie med 4 små Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Har termin 14/7 så her er tulla fylt 6 år når ho skal begynne på skolen. Nå var ikke ho planlagt så hvis alt klaffer med neste ønsker jeg termin helt i begynnelsen på året. Selv født i januar...
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Om man bare hadde vært så heldig at man kunne bestemme sånn luksus,så... Holdt på i 2 år,blitt gravid 3 ganger(mistet 2 av dem),med termin i januar,juli,og nå denna gang i november! Den sitter godt fast,så det blir en sein-unge! Tenkte en del på det før,men etter å ha prøvd så lenge,så spiller det ingen trille når babyen kommer,bare den kommer! Er egentlig ganske fornøyd med å få ei novemberjente nå da,for da slipper jeg å være så stor i den varmeste tida,den aller verste kvalmen har gitt seg før varmen kom for fullt(men er enda dårlig i uke 20),og når jenta kommer i november,så har jeg hele vinteren til å gå turer,trene og komme iform til neste sommer på,samt at jenta er blitt så stor neste sommer at hun kan sitte oppe,smake is,bær o.l og plaske i badebalje utendørs i varmen :-) Tror det er kjekt å få barn til de fleste årstider jeg,er fordeler og bakdeler med alle måneder! :-)
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Men etter man har fyllt 18( og 20) er det himla deilig å være sein-unge,for man blir sist gammel av alle:-) (novemberbarn,jeg!)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Tenkte mest på at nå er barna 6 år når de begynner på skolen. I vår tid var vi 7 år. Og det er ganske stor forskjell. Det skjer mye i utviklinen på ett år. Og dersom barnet da i tillegg er sein i utviklingen KAN det være ganske tøft for et barn på 5,5 år å begynne på skolen. Jeg vet at man ikke går rett på fag i 1. klasse, men overgangen kan likevel være stor for noen. Har selv jobbet i skole så jeg snakker av erfaring. Men jeg sier ikke at alle vil få det slik, bare at det kan skje. Heldigvis er skolen veldig besvisst på dette så som regel går det bra:)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 For meg har det ikke noe å si når på året det er født. Hadde egentlig termin 22.08.07 men det endte i en MA i februar,nå har jeg termin 22.12.07 istedet. Sa bestandig at jeg ikke skulle ha barn født sent på året og ivertfall ikke i julen,men etter å ha mistet så får man litt andre perspektiv på livet.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Nix, det tenkte vi ikke på i det heletatt. (ei heller at gullet kommer til å ha bursdag midt i fellesferien...) Vi startet prøvingen når vi var klare, og tilfeldigvis gikk det veldig kjapt. For alt vi visste kunne det jo ta lang tid å få spiren til å sitte, så det der er veldig vanskelig å skulle planlegge.
lotta72 har fått Anders Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Jeg tror ikke man skal tenke så mye på det med skolestart. Er selv novemberbarn, og har ikke hatt noen problemer med å henge med. OG fikk tvillinger 26 november, da jeg egentlig hadde termin 2 januar. Det vil si at de måtte starte på skolen ett år for tidlig. Den ene tvillingen er helt i teten i klassen, og den andre en midt i massen. Tror ikke noen tenker over at de skulle gått et trinn under.
Tpop Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Sønnen vår er født i slutten av nov og tror nok han hadde hatt godt av å hatt ett år til i barnehage eller en annen løsning før skolen egentlig.Så hadde nok planlagt det litt annerledes nå ja. Første gang var i mars som endte i MA, neste prøvde i 2 år ca, før den satt igjen og nå blir det sept.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Jeg tenkte slik...hadde i utgangspunktet planlagt 4 år forskjell mellom nr 1 og nr 2. Så begynte vi prøvinga etter 2 år fordi vi ville prøve å bestemme når tid ungen ble født. Det ble klaff med en gang, 3 års mellomrom og baby født i april.... hadde det ikke gått slik at terminen ble før midten av juni så hadde vi ventet 6 måneder med prøvingen og så hadde vi kjørt på uansett hvilken måned termin ble i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå