Gjest Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Klarer jeg det? hehe...!! Jeg pleier kun lage langpannekaker, boller, muffins, vaffler og pannekake. Og, har noen en oppskrift å dele kanskje?
Sololight Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Det er ikke vanskelig nei, noe av det enkleste, hvis du lager en som ikke trenger stekes. Sjekk www.detsoteliv.no
Guttemamma til tusen :) Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 nei! det er kjempeenkelt..men tar litt tid da:o) du kan få min oppskrift om du vil.. den er med friske jordbær på og rød gele på toppen.. ser kjempekomplisert ut..men er det absolutt ikke:o) får alltid kommentarer som "oioioi... har du virkelig laga den?? den ser dritbra ut (og smaker knallgodt også) vil du ha oppskrifta så si ifra.. gidder ikke å skrive ned hele om den ikke blir brukt:o)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 jatakk, gjerne. Skal lage til bryllupet mitt, så bra om den ser komplisert ut!
LivetErEnLek Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Ostekaka er veldig lett å lage. Dette er min favoritt knus en halv pakke digestivekjeks og ha i smeltet smør så det så vidt henger sammen slik at du kan trygge den ut i en springform (vær forsiktig og ikke ha i for mye, det blir ikke godt!) La den stå kaldt i kjøleskapet i en time. Lag "ostemassen" slik Lag gele av ønsket smak (jeg liker best bringebær) med halv mengde vann og avkjøl den litt. Ha i to beger tine naturell ost og rør den ut. Bland sammen med et beger lettrømme, litt melis og vaniljesukker. Visp 3 dl fløte til krem og vend forsiktig i. Ha dette over den ferdige bunden og inn i kjøleskapet i 2 timer. Hvis du vil, kan du deretter lage en dy pakke gele av samme smaken med halv mengde vann og ha over sammen med frisk bær til slutt. Ser veldig proft ut, smaker veldig godt og er veldig enkelt :-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 here it goes: 1pk digestive kjeks, minus noen få 150g smelta melange blandes,varmes og legges i smurt form (det lureste er å ta plata ut av "ringen" på forma og sette den rett på fatet du skal servere den på.. kaka skal jo ikke i ovnen, så da slipper du bryet med å prøve å sette den over på fatet etterpå.. det er ikke lett, så den blir ofte ødelagt da) 1pk sitrongele med 2,5dl mann lages og avkjøles (la den avkjøles på kjøkkenbenken, da stivner den ikke) Pisk 1pk fløte bland i: 100g melis 1ts vaniljesukker 2bx ananas/mandarinost 1bx lettrømme dette blandes sammen med den lett avkjølte sitrongeleen, hennes over bunnen og settes i kjøleskap lag 2pk jordbærgele med 5dl vann. avkjøles lett riklig med friske jordbær kuttes i biter og helles over kaka, tilslutt helles geleen over kaka settes i kjøleskap til avkjøling thats it:o) lykke til med bryllup og kaka:o)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 tusen takk jenter. Da øver jeg meg når ungene er i seng i kveld. Gleder meg til å smake.
wirre;o) Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 det finnes sånn ferdig-laget-må-bare-blandes-sammen-ostekake-på-boks! veeeldig god:)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 hehe..men hun skal jo lage den til bryllupet sitt.. tror jeg hadde satsa orntlig da:O) men takk for tipset.. greit å vite til en dag det må gå fort:o)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Er ikke vanskelig, men tar lang tid pga man må vente på at det stivner ol.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Jeg bruker Toro sin pakke.Gjort på en halvtime og er KJEMPEGOD!.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå