Gå til innhold

7 uker gammel-hvordan er det med håret! gror det eller faller det av?


Gjest anneliogibensmor

Anbefalte innlegg

Gjest moartilsnart2

Min nye lille jente som kom til verden den 1 mai, har tre cm langt sort hår på toppen av hodet, mens på sidene er det nesten slitt av. Foran i pannen mangler det 2 cm og jeg kan ikke helt bestemme meg for om det er nytt mørkt hår som kommer frem. Eldste jenta mi var skallet ved 4 måneder og fikk ikke nytt hår før hun var nesten ett år. Det første håret som kom frem var rødblondt og da hun fylte tre var det kommunefarget blitt. Jeg er så spent på om den nye jenta mi blir mørk eller lyshåret. Hvordan står det til der ute blant de andre mai babyene? Hvor lang tid kan det ta før fødselshåret faller av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt har ca to cm i nakken og rundt øra, men tomt på toppen :-) Han er 7 uker i dag. Alle mine barn er født mørk håret. Gutten min på 6 år og jenta mi på 5 år er begge helt lyshåret i dag. Husker ikke hvor lang tid det tar før fødselshårene falt av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er seks uker, og har brukt hår rundt hodet - ingeting nesten oppå. Får håpe det tar seg opp der etter hert.. kan ikke se at noe faller av, men det er såpass lyst at det ikke er lett å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er det "langt" mørkt hår i nakken og på sidene.. ca 4-5cm som har begynt å krølle seg.. Kort oppe på hodet.. Håper krøllene ikke forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde ca 2 cm langt hår på hele hodet ved fødselen, helt lyst hår. Nå har han slitt av en del på begge sider foran, men på toppen av hodet og bak i nakken er det like langt. Tror ikke det har vokst. Også har han samme "verven" som faren sin - en runding midt på bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Lillegutt har nesten ikke hår, kun litt i nakken..hehe. Regner med det etterhvert kommer mye krøllete hår da både jeg og pappan har krøller. Ser frem til at det kommer litt mer hår...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leon har masse haar over hele hodet. utrolig nok har det ikke blitt slitt av i det hele tatt. Helsosoester lurte paa om han ikke sov i det hele tatt siden det ikke ble slitt! :) men det gjoer han jo saaklart! :)det er vell 3-4 cm langt naa! det var veldig moerkt da han ble foedt...naa er det blitt mye lysere, saa han blir nok blondine som sin mor! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moartilsnart2

Hei igjen, nå er jenta snart 4 måneder, har fremdeles tre cm langt hår som stritter rett opp på toppen av hodet mens alt er slitt av på sidene. Det tok en uke å falle av. Det nye håret som kommer frem og er 1 cm langt nå og helt lyst. Vi skal snart ta passbilder, men venter så lenge som mulig i tilfelle resten av det mørke faller av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta vår er blitt over 3 mnd og har masse hår! Hun ble født med ca 3 cm kangt tett hår- og det vokser! så nå er det opp til 5cm oppå og i nakken. Hun har en liten slitt flekk i bakhodet, men den dekkes av resten av håret. Hun har mye mer hår enn storesøstrene hadde da de ble 1 år, så vi er spent på hvordan dette utvikler seg. Hun må allerede bruke strikk i pannelugen for å få håret ut av øynene. Jeg har hele tiden trodd at hun ville miste mye, men på helsestasjonen sa de at det skjer de første 2 mnd- etter det vokser det nytt hår ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...