Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Ja da har vi kommet hjem fra langhelg med danskebåten og hotell i København. På fredag satte vi to jentene av gårde på tur alene. Heldigvis reiste to andre venninner ned fredag så vi spiste middag sammen med dem. På lørdag møtte jeg venninna mi i Køben og vi gikk og shoppet på Fields hele dagen. Mathilde var snill hele dagen og sov masse så mamma fikk shoppet en hel del til seg selv. Hmm hardt for lommeboka. På kvelden var vi ute på restaurant og spiste middag. Det gikk bra det og selv om jeg måtte ha henne for det meste på armen. Søndagen gikk med til bruktmarkeder og kafe besøk før det var på tide å vende snuten hjemover. Utrolig hvor fint det går å reise med de små selv om man er alene. Så lenge programmet ikke er for stramt og de små får styre tiden så går det jo fint. Nå gruer jeg meg ikke så mye til å reise til Kristiansand med henne alene i juli heller. Da er det bilturen som blir det mest spennende.
Millapril Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Wow, så tøft gjort! Og så bra at det gikk greit! Dette lover jo bra for oss andre som har lyst til å dra på tur snart. Hvordan gjorde du det med soving? I vogna om natten også? Høres bra ut med shopping til mor en hel dag - skikkelig luksus! Merker jeg gleder meg til min første shopping tur i Køben allerede! Det er virkelig en flott by!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Dette synes jeg var skikkelig tøft gjort av deg, vi tør jo ikke dra på tur sammen engang. Gikk det greit med barnevognen og fremkommelighet? Jeg innbiller meg at det å ta med vogn på restauranter og shopping er umulig, men det er mulig jeg bare lager flere problemer i hodet mitt enn det faktisk finnes. Jeg er feig, så enkelt er det ;-)
måken og vesla Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Så flott! Du er tøff som legger ut på tur alene! Det hørtes digg ut. Jeg fikk jo shoppet bittelitt til meg selv i Trondheim (med mormoren som barnevakt) - men det kan jo ikke sammenliknes med shopping i køben...
Bellen^2 Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Oh så deilig! Og så moro at det gikk så greit! Jeg har også en lei tendens til å skape problemer i hodet mitt og derfor vegrer jeg meg får å gjøre sånne ting. Det må jo være så moro å skape sånne minner der bare dere to er på "jentetur"! Nei jeg får ta meg selv i nakken og bli tøffere jeg også
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2007 Hei, Hun sov i vogna hele veien ja og det gikk faktisk bra. På lugaren fikk jeg akkurat lurt vogna inn mellom sengene. På returen hadde jeg luksus lugar så da hadde jeg god plass. På hotellet i København ble det litt verre på morgenen for hun er så vant med å ha det helt mørkt om natta. Så da hun hadde fått mat kl seks på morgenen var hun lys våken i en time. Men så sloknet hun ett par timer så jeg kan jo ikke klage. Problemet var at det var lyse gjennomsiktige gardiner...hmm-- Men det ordnet seg jo og hun var jo super snill. Så nå manner jeg meg opp til den store kjøreturen til Kristiansand om noen uker. Da skal vi være borte fem dager alene. Skal vel fikse det også..
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2007 Ps: shoppingen var bra for vi dro på Fields som er ett stort kjøpesenter utenfor København. Der er det heis osv... Ikke noe problem. Ellers er det veldig vanlig med barnevogn og små barn på restaurant i København. Vi hadde ringt og avklart på forhånd. Da vi kom dit viste det seg at det var to andre par som hadde med små. Så det gikk helt fint. Jeg sikret at hun hadde mat hele tida. Etter to og en halv time beg hun å bli trøtt og da tok jeg vognen utenfor og fikk henne til å sove. På den måten fikk vi unnagjort den verste skrikingen utenfor. Så hiv dere utfor og ta noen sjangser. Men det anbefales å ikke ha for mange netter. For slitsomt må jeg innrømme at det har vært... i dag er jeg helt kjørt. Men absolutt verdt det.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Så deilig at alt gikk kjempebra! Utrolig tøft gjort av deg, vet ikke om jeg hadde turt det selv enda jeg:-) Tør ikke kjøre alene til Kristiansand enda heller jeg hehe. Shopping i København høres utrolig digg ut!!! lengte lengte!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå