Amalie82 Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Er det noen har som har astma? Bruker dere spray i svangerskapet? Har dere merket noe forverring på slutten? For meg har det gått greit helt til nå, men nå har det begynt å bli vanskelig å puste. 34 dager igjen. .. .
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Har asthma, går på symbicort og tar i tillegg bricanyl ved behov... Merket en klar forverring gjennom hele svangerskapet...er veldig tett og slimete...harker og hoster hele tiden:( Har i tillegg kastet opp om morningen i 9 mnd nå...altså jeg har ikke vært kvalm, men har hostet til jeg kastet opp pga MYE slim!
*Villekulla* Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har astma og bruker symbicort & ventoline. Har faktisk vært helt fin så langt (uke 30). Men har hendt jeg har blitt litt tungpustet av og til. Kjenner det vel mer om en måneds tid tenker jeg...
minnimommo Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 har astma jeg, men jeg føler heller det motsatte, blir jo fortere anpusten, men det er jo naturlig med tanke på at kroppen er tyngre å flytte på, men generelt så er jeg i mye bedre form, sånn var det sist og, etter sist svangerskap( fødte i feb. i fjor) har jeg knapt brukt medisin, fordi jeg føler meg myye bedre!!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Har astma jeg og, men i dette svangerskapet har jeg vært friskere enn på aldri så lenge!! D sies jo at enten blir man verre, eller bedre av astmaen når man er gravid... Jeg bruker Symbicort 160/4,5 fast (før jeg ble gravid tok jeg 4 doser for dagen, nå klarer jeg meg m en om kvelden..) og Symbicort Mite ved behov...fikk ikke fortsette m Bricanyl av lungespesialisten nå som jeg er gravid... I tillegg tok jeg Singulair tabletter, disse måtte jeg også slutte m... Ikke noe videre tungpusten nå mot slutten heller, men er forberedt på å bli verre igjen etter at jeg har født og kroppen slutter å produsere steroider selv...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har også astma. Bruker Ventoline og Flutide. Jeg har blitt bedre i pusten nå som jeg er gravid, men har merket de siste ukene at det har blitt litt tyngre å puste, men legen/jm sier at det er fordi babyen vokser og presser på lungene.
Amalie82 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2007 Takk for alle svar. Har vært bra helt til nå som sagt, men da er nok grunnen at det er liten plass tenker jeg......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå