Hilsen Aud Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Finnes det noen sammenheng eller erfaring her? Jeg er i uke 30 og lekker som bare det. Må bytte ammeinnlegg støtt og stadig, og går jeg uten topp på (f.eks etter dusj etc) så renner den en liten bekk fra hver pupp. Nå prøver jeg å finne noe positivt med dette da...., regner litt med at å få i gang melka og amminga vil være lite problem hvis det fortsetter sånn. Forøvrig, blir brystvortene mer herdet av dette? Slik at jeg har mindre sannsynlighet for å bli sår og øm? Vil forresten bli 10 laaaange uker hvis det skal være like mye lekking hele tiden...
♥Rime♥ Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Det er sikkert ikke lett å si for vi er jo så forskjellige, men tror neppe du vil ha problem med å ikke ha melk da Jeg sliter også med for mye melk. Er mitt 3.svangerskap nå og har lekket fra uke 16 med alle tre. Med førstemann fikk jeg så kraftig bettennelse at jeg måtte operere da gutten min var 2mnd. Hadde da sliti med brystbettennelse i lang tid. Når 2.mann kom fikk jeg tabeletter som tok bort melka for jeg var konstant våt. Gikk med bleier som ammeinnlegg og håndkle over der. etter en time var jeg kliss våt. Så jeg var så redd for å utvikle absess igjen at jeg som sagt tok tabeletter. Denne gang håper jeg sånn at jeg skal klare det!! Tror ikke det har noe å si for brystvortene for jeg var så sår at jeg blødde. Var kansje ikke så positivt dette, men dette er min erfaring ihvertfall. Trøst deg med at mange sliter med å ikke ha nok melk. Må være trist det også. Lykke til Går nok strålende.
o7baby Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Vi er nok forskjellige ja, som Happy sier. Men kan jo fortelle om min erfaring fra forrige gang. Jeg hadde også mye melk før fødsel og måtte gå med innlegg tidlig. Sønnen min ble lagt til brystet med en gang han kom ut og klarte å suge kjempebra. Han fikk i seg så mye at det meste kom opp igjen etter noen timer:o) Ammingen gikk problemfritt fra første stund og jeg tenkte at det var fordi jeg hadde så bra med melk. Var aldri sår eller noe. Men tror det kommer an på ungen også, og om den har bra sugeteknikk. Det du bør være obs på, er at du kan få vondt i magen når du ammer de første dagene, for da trekker livmoren seg sammen. De sier at det ikke skjer med førstegangsfødende, men det skjedde meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå