Gå til innhold

Kan man dø av smerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen nærmer seg.. og jeg tenker og grubler på alt mellom himmel og jord.

Hvis det ikke er annet enn smerter.. kan man dø av de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Tviler jeg på =)

Skrevet

Ja jeg tror faktisk det, men da skal man nok være litt skral fra før. Tror ekstrem smerte kan overbelaste et hjerte som ikke er helt i toppform.

Skrevet

Da må det nok være ekstrem tortur. Tror neppe fødselen din blir så ille... ;-)

Skrevet

det er verre å ta hull i ørene el fjerne en visdomstann.

kroppen din spiller på lag når du føder.

Skrevet

Nei. Man kan dø av sjokk, men det er nok ingen vanlig hendelse under fødsel.

Det som skjer under fødsel er at kroppen din innstiller seg på å gjennomføre en jobb. Det er et oppdrag, og når fødselen setter igang, vil du gå inn i "fødemodus". Du takler smerte på en måte du aldri kommer til å gjøre før eller senere.

Jeg har gjennomgått to fødsler - en som var en tur til helvete og tilbake, og en som gikk som en drøm. Men jeg var aldri i nærheten av å dø av smerte. På et punkt sa jeg riktignok at de kunne ta livet av meg så jeg slapp dette mer, så lenge de fikk berga ungen, men det er jeg neppe den eneste som har sagt :)

Skrevet

yeah right.

Skrevet

Okei... Har jo født før... det var et helvete ja... Men vet liksom ikke hvordan denne fødselen blir. Jeg ble satt i gang sist.. og da er det visst litt forskjell i forhold til en fødsel som starter av seg selv.

Huff og huff...

Skrevet

Jeg ble satt i gang første gang, og ande gang startet det av seg selv. Var myye bedre!

Sinnsykt intenst, men gikk fort og jeg følte jeg hadde mye mer kontroll. Hadde ingen form for smertelindring og tassen var 4,8 kg.

Lykke til =)

Skrevet

er det ikke verre å bli igangsatt enn at det går naturlig?

eg vart ogso igangsatt.. (og trudde eg skulle dø, sa at eg ikke trengte noen baby alikavela)

men som sakt så har eg ikke hull i ørene og skal til å føde om 3 uker. og grur meg ikke... (enda)

Skrevet

Men kan ikke dø av smerte. Derimot kan man besvime hvis smertene kommer som en voldsom og helt plutselig påvirkning. Deretter kobler hjernen ut. Det kan betraktes som den endelige forsvarsreaksjon der kroppen øker sjangsen til å overleve i forbindelse med alvorlige skader ved å stenge av alle systemene.

Blir smertepåvirkningen helt ekstrem, slår thalamus av signalene høyere oppe i nervesystemet, og da besvimer man. Smerte i seg selv er altså ikke dødelig.

Det sto det i illustrert vitenskap da en leser lurte på om man kunne dø av smerte.

Skrevet

Åååhhh, håper det blir bedre for meg også denne gangen...

Blir det værre... da.. jeg orker ikke tenke mere på det...

Skrevet

Okei, det var da endelig godt :) Da dør jeg ikke av DET da, hehe...

Skrevet

Tror det lureste ikke er å tenke så mye på det. Kan ikke gjøre noe fra eller til uansett...

Jeg gikk 11 dager over nå med andremann og skulle settes i gang mandagen, men heldigvis kom han av seg selv på lørdagen....

Ta det som det kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...