Gå til innhold

Noen som vet ang morkakesvikt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstren vår har vært på UL i dag hun er 30 uker på vei. og babyen hadde ikke vokst noe særlig og var bare mellom 900 og 1000 gram, den antydet morkakesvikt! hun fikk lungemodnings sprøyte i fall at det skjer noe. skal på ny kontroll på onsdag. noen som har erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff.. Har noe erfaring via en venninne, men det er ikke oppløftende :-/ De oppdaget det ikke før rett før termin og barnet var dødt.

Håper det går bra med søsteren din og babyen!

Skrevet

Det lille jeg kjenner til dette så er det alvolig og baby vil sannsynligvis bli forløst før tiden. Dersom morkaken svikter helt frå jo ikke babyen næring og da vet jo alle hva som kan skje. Ei jeg kjenner mistet sitt første barn pga dette. Med nr 2 fikk hun og morkakesvikt og baby måtte forløses i uke 31 +.. Men da gikk alt bra.

Håper alt går bra med dem!

Skrevet

Tenker det er litt av det samme som skjer ved svangerskapsforgiftning.. Der er det jo morkaka som svikter. Ei venninne av meg hadde forgiftn, det ble oppdaget i uke 32 og det ble da foretatt hastesnitt med en gang. Ungen veide da 1100 gram..Hadde ikke fått noe særlig næring i hele tatt den siste tiden, skulle egentlig veid ca 1800 gram. Hun er idag ei frisk og rask 3 årig jente :)

Bra at det ble oppdaga! Det går nok bra, når hun følges opp, og sykehuset vet nok hvor alvorlig dette kan være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...