Krinolina Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hei - er i uke 14 og etter en klar bedring for noen uker siden, så er kvalmen kommet sigende tilbake. Ikke samme styrke og varighet gjennom døgnet, men nok til at jeg blir trøtt, uggen og uopplagt på jobb. Trodde det skulle gi seg nå... Forrige svangerskap var det over i uke 12-13. Virker som om blodsukkeret er helt på styr, og kvalmen følger etter. Noen som har det slik? Gode tips?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 var kvalm til i uke 13/14, nå er det kun kveldskvalme som intrer i ny å ne=) hjelper å spise litt føler jeg..hva som helst nesten, en brødskive, frukt, en liten sjokolade eller noe annet som får opp blodsukkeret=)
Krinolina Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2007 Takk for tips! Jeg prøver å spise sunt og jevnt, men opplever også å bli kvalm etter måltidet... Satser på at det går sakte, men sikkert, over : ) Sukk...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 hehe det går nok over skal du se, men gud for et slit det er når det står på som verst, kan ikke si jeg savner det!!!=) jeg prøvde sea-band for kvalmen og det dempa det verste!
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Har prøvd alt,og jeg har spist regelmessig hele tida,men er enda kvalm,og snart 20 uker.... Har vært sykemeldt en god stund for ekstrem sv.skapskvalme nå,og selv om jeg er bedre,så er jeg på langt nær i den formen man burde forvente i 5.måned! Går nok neppe ut i jobb igjen,for bare den minste anstregning kan gjøre det verre... (tåler en bytur en sjelden gang,men skal jeg handle samme dag,så har jeg det gående igjen.) Heldigvis er det bare noen få prosent av alle gravide som er voldsomt kvalm,og kvalm lenge,så håper for deg at du ikke er en av dem,vi har det ikke no moro:-( God bedring!
mamma75 Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Er i uke 15 og det begynte å bli bedre med kvalmen...men, forrige uke kom det tilbake, verre enn noensinne! Så ille at jeg måtte begynne med kvalmestillende tabletter(afipran). Prøvde også sea-band, uten effekt.. har også prøvd ingefær uten hell der heller! Men, men det gir seg vel snart, håper jeg!!! Lykke til:)
ett ønske oppfyllt Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Er også i uke 14, og akkurat da jeg trodde at nå blir det bedre så ble det verre. Kaster nå opp hver dag, enten det er frukosten eller middagen. Så denne uka er jeg vel ganske underernært. Håper det snart gir seg. Det er så slitsomt..
kmne+ida+sara Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 kvalmen min slapp i uke 16 (er 20+4 nå). det som hjalp for meg, var å ikke spise eller drikke noe søtt, altså ikke syltetøy, juice eller annet snask... kanskje det kan hjelpe deg? lykke til og gled deg masse til å ikke være kvalm mer, det er en ny verden!!!
Krinolina Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 Tusen takk for tips og støtte. Har hatt en bedre i dag (bare litt hodepine...), så kanskje det slipper litt? Har dessuten prøvd å holde meg unna kjappe karbohydrater slik kmne+ nevnte- og det ser ut til å hjelpe også! Supert! Dessuten er det sunnere for både mini og meg : ) God bedring til dere andre kvalme også!
Marianne87 Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 jeg er i uke 24 og er fortsatt veldig kvalm, så det e rnok veldig individuelt når det gir seg desverre :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå