Gå til innhold

Elias har gått med 800 gram på kort tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser lite om dagen.

Han vil rett og slett ikke ha noe særlig med mat.

Har dere noen tips til en matlei 3 åring, tar jeg gladelig imot tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han frisk ellers? Har dere tatt utvidede blodprøver av han så dere vet han får i seg det han skal? (bare spør for vår lille datter er nemlig kronisk syk- og vi har måttet tvangsfore henne)

Skrevet

Går det an å "lure" ham på noe vis? Jenta vår elsker rosa, og hun har dermed fått for seg at laks er kjempegodt - fordi det er rosa. Fins det noe dere kan lokke gutten med? Er han hekta på traktorer kan dere kanskje ha traktorsuppe? Bake rundstykker som ser ut som edderkopper? osv...

Skrevet

Her er det ofte "det lille ekstra" som skal til, feks noe så enkelt som en majonesdæsj oppå pålegget.

Ellers får vår 2åring pusle puslespill (det er noe han liker kjempegodt!) ved matbordet. Hører enkelte sier det ikke er "pedagogisk riktig", men det bryr jeg meg veldig lite om, så lenge gutten min får i seg næring. Faktisk :) Da tenker han på noe annet, og vi slipper å bruke noen form for "tvang".

Frukt er også en ypperlig apetittvekker :)

Skrevet

Ja han er frisk.

Faktisk i bedre form enn på lenge.

Skrevet

Han vil gjerne ha gulerøtter og jordbær med vaniljekesam, men han må jo ha i seg litt mer enn det.

Så i dag er det gulerøtter (+ potet & kokt torsk) til middag, med jordbær med vaniljekesam til dessert.

Men kan jo ikke spise det hele tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...