phantomet Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Her er jeg igjen. Long time no see... I phantom-hulen har det vært full rulle med oppussing, ferietur etc etc. Kan tro huset begynner å bli fint? Siste rest (innvendig trapp, vindu og dørkarmer i 1. et samt foreldresoverommet) skal gjøres neste uke. Vi har ikke begynt å henge opp igjen bildet etc enda, men snart er det vel tid for det også...*smiler* Måka har fått sin tredje tann, og som den aktive pjokken han er så er han høyt og lavt med en litt bekymret mamma som vitne... Junior har endelig sluttet med bleie, men har selvfølgelig uhell, som vi tar med et smil fremdeles...Men for hver dag ser vi at han blir mer og mer motivert for faktisk å klare avvenningen på ekte... Håper dere alle har det bra, at de av dere som allerede har begynt ferie koser dere, at dere som snart skal starte ferie gleder dere, og dere som ikke skal ha ferie med det første har det fint likevel...
Karomamma Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Yo sjøl Tydeligvis mange her som har aktiviteter på gang for tiden. Alle de fine modne mammaene kommer vel sterkere tilbake utpå høsten, håper jeg. Grattis med tannebissene, Måka!!! Grattis med stor og bleiefri Junior! Grattis med "nytt" hus! Og ja, vi gleder oss til ferien
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 hay ;o) så måka har fått 3 tenner nå? her er det ennå blankpolerte gommer,hehe. tenker det blir deilig å bli ferdig med malingen i hula.blir sikkert veldig fint der. her hadde vi mange planer for sommeren,men det ser ut til at ingenting av di blir virkelighet.men det gjør ingenting. uhell skjer vet du.men han er veldig flink syns jeg.å bli bleiefri er en stor jobb husk =) sommerklem =)
Maud Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Så hyggelig å se deg her inne! Gratulerer med tenner og bleiefri storebror. De blir liksom så store når de slutter med bleier... Her er det ikke helt ferie ennå, men det nærmer seg. Har det bra og er i litt bedre form. Håper det holder gjennom ferien :-)
Reveenka Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Heipådeg! Huset blir sikkert kjempefint! Høres ut som det har blitt malt og ordnet rund baut? Og tiden flyr; det merkes jo ekstra godt når man måler den i hva som skjer med ungene - bleieslutt og tenner tyder på at nye kapitler skal skrives nå! c",)
Natteravnen* Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Heisann, Kan tenke meg at du får et flott hus til slutt, heldi er du! (men det blir nok godt å bli ferdi då....) -og lille Måka er høgt å lavt, kjenner til det,ja...men det fører iallefall til mange komiske situasjonar også....-og endel knall og fall! Ha en flott sommar vidare!
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2007 Tenner er tingen Karomamma....For da kan jo Måka bite mamma....Det har han prøvd, og så ganske så betuttet ut over reaksjonen. *ler* Junior er stor gutt ja. Men fremdeles glemmer han det, for når han står opp tar han av nattbleien, og finner frem ny bleie, som han vil ha hjelp til...*ler* Når så mammaen sier at den der kan legges tilbake i skapet er det med
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2007 forts følger... (Måka trykket visst send litt vel tidlig...*skratter* ... et stort glis bleien blir lagt tilbake. "Jeg glemte det visst litt jeg....."
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 De tennene kan som sagt tidligere brukes til så mangt, så nyt den tannløse tiden!!!! Hulen ser veldig bra ut... Vi skal visst sette igang å beise utvendig i juli...Ferie hva er vel det????
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2007 Vi har snart tatt hele huset. Har besluttet å vente med nye gulv til småkrypene har blitt større... Det går ganske så hardt utover gulvene med gutter som freser rundt med biler av ymse slag....
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2007 Her får Måka ca en kul pr dag...ihvertfall et merke eller to må beregnes... Jeg ble litt svett her om dagen da jeg fant småen på 4 trappetrinn på vei opp i 2 etasje etter de andre ungene....Han er da altfor liten til slik utforsker trang? Ellers så har han tatt oppvaskmaskinen i nærmere øyensyn, og sjekket hvordan den ser ut inni... Heldigvis var maskinen tømt. Det digre gliset møtte mammaen da hun kom inn på kjøkkenet etter å ha satt ut vann til hunden...
Plutseliten :) Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Hei igjen! Så deilig det må være at det nærmer seg slutten på opppussing:) Slitsomt når det står på,men blir sikkert kjempefint... Store gutter med tannebisser og bleieslutt! Kuler, knall og fall må man vel regne med når aksjonsradiusen utvides. Her gikk mini på trynet ned av sofaen i ettermiddag...han har nå skjønt at kroppen kan flytte på seg...og det oppdaget visst jeg også..uff...sååå dårlig samvittighet Men det går heldigvis stort sett bra.Værre med trapper som du forteller om,vi får skynde oss å montere trappegrindene,de er nok ikke mye til nytte der de står i boden )
phantomet Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2007 Vi må nok regne med noen skrammer i lakken når travle små skal utforske verden. Vår trappegrind står også stablet bort. Rett og slett fordi trappen skal males om mindre enn en uke...men hvor mye ugagn kan ikke Måka gjøre lenge før det??? Legevakten??? Hmm
Karomamma Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Så moro å lese om småttisene deres!! Fortell, fortell, mer mer mer! Jeg synes tida går så innmari fort. Karosnuppa er plutselig blitt så stor. Hun synger, skravler og holder show dagen lang så vi ligger krokete av latter etter hun har lagt seg.
Plutseliten :) Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Javisst går det fort....var på nyfødtavd.idag og tittet på en 2 mnd for tidlig født liten fugleunge på 1700g. En venninne som ikke klarte å ha han inne tiden ut. Alt har gått bra,og herregud så liten og skjønn. Og hun syntes Adrian var såååå stor Og vi som synes han er en bitteliten baby enda. Hehe...kan tenke meg da at en to-åring føles stor. Men for en utrolig skjønn alder det er også,når de prater og gjør seg forståttt. Så utrolig heldige vi er tenker jeg...som får lov til å følge disse skjønne små barna opp Så får vi orke oss igjennom litt knall og fall,trass og tenner,vannkopper og omgangssyke,våkenetter og rampestreker ))
Karomamma Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Å ja, dette orker vi med glede! Så herlig å få hilse på en helt ny liten herremann. Vet veldig godt hvor liten han er, snuppa vår kom også for tidlig og veide bare 1.746g... Det føles ikke lenge siden, men likevel har jeg nesten glemt hvordan det var. Utviklingen har vært helt enorm og nå er hun virkelig stor jente
Plutseliten :) Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Var ikke klar over hvor utrolig små de kan være,har bare sett det før på tv og på bilder. Han har vært i denne verden i 1 mnd og fikk være med å veie knøttet...2200 veide han idag Så det går sakte oppover med sondemat,pupp og flaske. Han fikk liksom plass bare i hånden Ja, tenk fra å være en liten fugleunge til en dansende ,strålende jente bare på 2 år....utrolig! Godt ikke vi vokser i samme tempo...
Reveenka Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Utrolig at de kan være så små - og så går det så bra likevel! Jeg var på nyfødtintensiv under utdanningen min; de minste veier under kiloen.Noen av de var så små at jeg turte nesten ikke ta i dem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå