Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi var på hytte tur med svigers i helgen og dem prata fælt om at dem gleda seg til å være barne vakt og greier.. men det som er med dem er at dem har en fæl tendens til å drikke ganske mye pluss at dem røyker som noen svamper INNE i huset. jeg har ingen ting i mot røykere da jeg røyka selv før jeg ble gravid. jeg og samboeren har blitt enige om at hvis noen skal sitte barne vakt for lille gutt når han kommer så har vi noen krav. det er at de som skal passe han skal være edru og det skal ikke røykes inne der.. dette forklarte samboeren foreldrene sine pent i helgen at sånne ting godtar vi ikke rundt våre barn. dem har to barne barn fra før og svigerfar har mistet den ene i gulvet pga at han var full pluss at han har røyken i en hånd og ungen i den andre. svigermor gidder ikke å bry seg og sier ikke noe til han for det hjelper ikke. alle vi "barna" har saht i fra men det hjelper ikke. det har endt med at søsteren til samboeren ikke tar med seg barna på besøk dit lenger. og når vi la fram våre "krav" blei dem drit sure og sa bare det at greit da kommer ikke dem til å sitte barne vakt for det er ingen som kan komme og bestemme over dem og hva dem kan og ikke kan. for det er dems hus og dem gjør hva dem vil.. syns dere her inne at vi er veldig urimelige som stiller sånne krav til dem vi skal overlate barnet vårt til???? ønsker svar og meninger om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig å forvente at de som skal passe barnet er edrue og ikke røyker rundt det! Skulle bare mangle! Vil de ikke sitte barnevakt pga. dette, er det deres tap!

Skrevet

syns ikke dere er urimelige som stiller krav, tvert imot. Men syns også det er greit at de da sier de ikke vil sitte barnevakt... det må de få bestemme selv. Kan jo få de til å sitte barnevakt hjemme hos dere da, så kan de ikke røyke inne eller drikke..

Men for å si det på en annen måte.. hadde aldri i vedrden latt de sitte barnevakt jeg, når de drikker seg så fulle mens de er det at de mister barna i gulvet

Skrevet

takk for svar. det som er er at vi bor p samme tomt ca 10 meter unna hverandre så hvis vi ber dem sitte hos oss tar dem bare med seh ungen ned til seg. dem vil jo ikke en gang komme og feire jul oppe hos oss i år sammen med mine foreldre pga at dem ikke kan røyke inne hos oss. uff syns så synd på samboeren. ja ja da får det være dems jævla tap. jeg komme ikke til og overlate min unge til dem!!!! takk for hjelpen jenter. følte meg veldig slem mot dem et lite øyeblikk men det gikk fort over.

Skrevet

synes dere gjorde det rette.

når dem får tenkt seg om kan det godt være de ombestemmer seg. d jåsset om at de bestemmer selv i deres hus va nu bare idiotisk. hvis de mener d er viktig med selvbestemmelse i eget hus, hvor viktig er d ikke da med selvbestemmelse over egne unger????

Skrevet

Det burde da være minstekrav at man ikke drikker når man skal sitte barnevakt for andres barn. Vil heller ikke at det skal røykes rundt barna mine, så forstår det kravet godt også.

Synes det er leit at dine svigerforeldre ikke ser hvordan deres oppførsel skader deres forhold til barnebarna.

Du gjør det riktige ved å sette krav!

Skrevet

Dere er ikke urimelige! Hvis de ønsker å stille opp som bbesteforeldre må de legge livsstilen sin på hylla for noen timer mens barnebarna er der!

Hvis de ikke kan gjøre dette hadde jeg desverre ikke brukt dem til barnepass. Det går jo an å besøke dem, men det er jo kjipt med den røykinga inne da.. Har en farmor som røyker inne og det er kjedelig for hun tar ikke hensyn til barna annet enn at hun flytter seg til et annet bord. Hjelper ikke stort, men det er jo bare for korte tidsrom hvis vi er på besøk osv.. Vanskelig, men nei dere er ikke urimelige!!

Skrevet

Hei og hopp!

Slektskap eller ikke, fulle folk har ingenting rundt barn å gjøre.

Og det burde være en selvfølge i 2007 at man ikke utsetter barna for passiv røyking.

Hvis de vil passe unga dine får de være edru og røyke ute. Det har du all rett til å kreve, jeg synes faktisk du har PLIKT til å kreve det. Du skal tross alt passe på at barna dine har det bra!

Skrevet

Jeg syns det er flott at dere stiller krav jeg. Det er viktig at barna er i trygge hender og at dere føler at de er det når dere skal ha barnevakt.

Ellers syns jeg også det er forskjell på når mor og far tar seg en pils og når barnevakten gjør det også selv om man ikke nødvendigvis drikker så mye at man blir full..

Er man barnevakt så holder man seg til brus, vann, saft, munkholm og slikt.

Og hvis foreldrene ikke ønsker at det skal røykes i nærheten av barna så gjør man bare ikke det..

Skrevet

Hei $iljemor*høygravid*.

Nei, jeg synes absolutt ikke at det er urimelige krav. jeg har de samme kravene for de som evt skal passe vår. Hold deg edru og ikke røyk inne. Uansett om det er hjemme hos oss eller hos dem. Faren min er selv storrøyker og han får beskjed om at dersom han ikke klarer å ta en røykepause mens ungen er der...ja da blir det lite med besøk på han. Jeg har selv røyka i mange år (slutta nå), så føler ikke at jeg er sånn super-anti røyker heller. men barna har ikke godt av å ha røyk rundt seg, ferdig med det! Og når det gjelder å være full... Så tar jeg faktisk det som en selvfølge at barnavakten er edru. Det gjør meg ingenting om han/hun tar seg et glass vin eller noe, men skal holde seg helt edru. Så kan de heller ta seg den festen resten av tiden når de ikke har barn de har ansvaret for.

Skjønner veldig godt at det er en kinkig situasjon, men det var tøft gjort av deg og samboeren å si ifra til svigers og stå for det dere sa. Men hvem vet, kanskje de endrer litt syn på det eller "gir seg" når småtten har kommet til verden og de har lyst til å tilbringe tid sammen han?

Skrevet

Helt enig med innleggene ovenfor. Mine foreldre har allerde sluttet å røyke inne i sitt eget hus og begge skal slutte å røyke (hvertfall prøve). Dette er deres eget valg. Hvis ikke dine sv. foreldre ikke klarer å la være å drikke mens de er barnevakt har de et stort problem. Jeg ville aldri latt de ha passet mitt barn. Utrolig synd for barnebarna, men vill ikke risikert at noe skulle skje.

Skrevet

Oh my goood!!!! Nei, røyking og drikking er forbudt i samme rom som mine barn. De kan røyke ute, men fulle folk skal jeg ikke ra rundt mine barn. HAr bare et barn nå da, men... om sirka 19 dager så har jeg 2 :)

Skrevet

Huff.. Jeg beundrer deg for at du i det hele tatt orker å bo så i nærheten av dem, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...