Gå til innhold

Didrik mistet pusten i dag tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sliter med pusten på natten, høres ut som om han er skikkelig tett i nesen og har masse slim i halsen. Får ikke til å holde på smukken og ligger å vir seg og hoster å harker. Stakkar liten. Han er helt fin på dagtid, så skjønner ikke hva det er. Å i dag tidlig da jeg løftet han opp hadde han tydligvis masse slim som han ikke fikk opp. Hostet ett par ganger å ble helt blå! Pusten var borte en kort stund, fikk kastet han rundt på magen å dunket han hardt i ryggen. Da først fikk han pusten tilbake. Jeg ble sååååå redd, og stakkar storesøster stod skrekkslagen ved siden av. Skal til legen snart nå, synes det er så skummelt! Får jo ikke sove om natten jeg pga at jeg ligger å passer på han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så grusomt ekkelt. Håper du forklarte for storesøster at du ikke var slem, men måtte hjelpe lillebror å få puste. Huff og huff.

Har du hevet hodeenden hans, slik at han ligger litt opp med overkroppen?? Nok å legge et par bøker under sengebena ved hodeenden. Det anbefales også når barna er forkjølet.

Håper de finner ut hva som er galt med den lille, for sånn skal han jo ikke ha det, og du skal jo kunne sove trygdt du også!

Klem

Skrevet

Forklarte for henne ja. Har også hevet sengen hans, men det hjelper ikke =( Skal dra til legen nå, håper han har noen råd =)

Skrevet

Huff, så ekkelt. Skjønner godt du er bekymret, får håpe legen har noe å komme med da. Lykke til. :o)

Skrevet

Lykke til hos legen. Det høres ut til at det eneste rette må være å ta han med til legen for en sjekk.

Skrevet

Ok... synes syndt på datteren din også. Ikke gøy å se sånn.

Håper legen kan hjelpe, eller komme med god råd :)

Skrevet

Fikk akkurat tlf fra ei venninne av meg som våknet i dagtidlig av at ungen hennes (ca 6 uker) ikke pustet. Hun ligger nå på sykehuset med påvist bilyd på hjertet... (ikke for å skremme, men kan være greit å få det utelukket!)

Får håpe dere finner ut av det! Lykke til!

Skrevet

Legen mente at det bare var en kraftig forkjølelse. Fikk beskjed om å heve sengen hans maks. Ikke annet å gjøre sa han. Han lyttet lenge og flere ganger på hjertet hans, og fant ikke noe feil, så må vel bare stole på det da. Får se hvordan det går i natt. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis han ikke ble bedre

Skrevet

Hev sengen MAX,så han "står" nesten.ha i saltvannsdråper samtideig med rinoxin.Dette hjelper ofte.Rart ikke legen sa dette?.veninna mi ringte sykehuset etter å sittet oppe å holdt dattera fordi hun var så tett.Legen hadde nemlig sagt at hun ikke skulle gi saltvann???(ja,noen leger har faktisk ikke peiling).sykehuset sa saltvann sammens med rinoxin,dette visste jeg også fra før,ble anbefalt det på apoteket faktisk,da tulla var lita...

Skrevet

Okay, takk. Det skal jeg kjøpe i morgen å prøve. Var nyutdannet lege jeg var hos, så tror ikke han hadde så veldig peiling på babyer. Fikk beskjed om å heve sengen max ja, så skal finne noe å bygge den opp med nå.

Men det som er så merkelig er at han egentlig ikke virker tett i nesen, kommer ikke noe snørr eller noen ting.. Men skal prøve det

Skrevet

Det er vel sannsynligvis som du sier noe slim som ikke kom opp også satte han vel i vranga.

Kjenner følelsen.

Eldste her hadde apnea/ livløshetsanfall til han var 20 mnd.

Det gikk ut på at han rett og slett bare sluttet å puste.

(Legene er ikke enige om årsaken, anfallene ble skjeldnere etter som hullet i hjertet ble litt mindre, men ene legen sier dette er tilfeldig og ikke har noen sammenheng, mens andre mener det har det).

Ofte finner man ikke årsaken til slike ting.

Etter den 2. gangen fikk han en pustemonitor som målte pusten hans når han sov. Nå er det 9 mnd. siden siste anfall og han har akkurat sluttet med monitoren etter en nøye helsjekk.

Få han sjekket nøye, men sannsynligvis var det bare som du skriver noe slim som satte seg fast og det ville sannsynligvis løsnet av seg selv etterhvert.

Om han er plaget med slim kanskje han burde hatt noe slimløsende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...