Gå til innhold

Bare meg som ikke lese masse bøker om alt mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk med storebror så leste jeg alt jeg kom over.. absolutt alt. (om graviditet,fødsel og nyfødte barn osv)

Denne gangen leser jeg ingenting.. knapt nok at jeg slår opp i den der dagboka jeg fikk av jordmor.. hehe.. merker at jeg er mye mer avslappet og rolig denne gangen. Det som skjer det skjer liksom, på en måte. hehe.

Forrige gang skulle jeg superforberede meg på alt mulig, denne gangen bare ruger jeg frem et barn..

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn,leser ingenting og kan heller ingenting(siden dette er nr.1!) Tenker at jeg sikkert snapper opp litt underveis,og at leselysten muligens tar seg opp litt når det nærmer seg termin (i november)

Vet ikke om jeg er så avslappa,men jeg er mest redd for at det skal gå galt med babyen i magen,ikke for at jeg ikke skal kunne alt om stell og oppdragelse. Er hysterisk glad for at vi endelig skal få baby,og at det ser ut til å gå bra,men føler noen ganger at jeg burde være mer "interessert" i å lese om alt det som omhandler baby... Men men,blir sikkert en god mamma av oss som ikke leser også!

Skrevet

Leser svært lite, synes egentlig ikke de bøkene stemmer så mye overens med mine egne erfaringer fra tidligere svangerskap. Dessuten er det ikke så mye jeg lurer på :-)

Leste mye når jeg ventet førstemann, men ble egentlig bare deppa over at jeg la på meg mer en det som var "normalen" og at jeg egentlig ikke synes det var så stas å være gravid som det sto man skulle være i bøkene.

Det positive var at jeg var mye lykkeligere og hadde mye mer energi til barselbesøk en det sto i bøkene at jeg skulle komme til å være. Da ble jeg forespeilet lette depresjoner, og at jeg kom til å være forferdelig sliten :-) Det stemte overhode ikke!!!

Skrevet

Jepp, kjenner meg igjen i den beskrivelsen ja! Sist viste jeg vel hvor langt jeg var til en hver tid når noen spurte. Nå har jeg ikke peiling, må drive å tenke å rekne meg frem...hehe...leser heller ingenting, tar ting som det kommer.

Skrevet

Sånn var jeg også med førstemann.. visste nesten hvor mange timer på vei jeg var hehe.. nå må jeg ta tenkepause når noen spørr.. hehe. merkelig.

Skrevet

Nja, kikker litt i de bøkene jeg har fått, men har ikke kjøpt noen bøker. Leser litt på nettet etterhvert som det skrider fram, men kjenner ikke det store behovet for å lese meg opp til bleieskift og rumpestell:) Det eneste eg har forsøkt å pløye gjennom er boka jeg fikk fra jm om amming. Er svært lite hysterisk føler jeg selv iallefall:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...