tommine Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hvordan kjennes/føles vann i kroppen ut som? Dumt spørsmål men jeg har jo lagt på meg så mange kg at jeg vet ikke om det er vann eller bare vektøkninga som skylles at føtterne har blitt så store:) Det prikker og dunker i bena og de ser hovne ut.. Leggene og anklene er normal størrelse på men det er kun fotbladene og tærne som ser ut til å ha hovnet opp, i tillegg til fingrene, er dette ødemer? Fingrene kjennes stive.. Et annen spørsmål..Var hos legen på fredag, hadde litt høyt blodtrykk 138/90 (hadde steget litt fra forrige uke) og proteiner i urinen (P pluss) skulle komme tilbake på kontroll om en uke. I tillegg er jeg litt svimmel noe som jeg har vært siste del av svangerskapet. Normalt sa legen. Jernlagret er ok. Legen sa ikke noe mer men har nettopp lest litt om svangerskapforgiftning, er det noe jeg bør bekymre meg over? Er kjempe fornøyd med legen min og regner med at han hadde sagt noe hvis det hadde vært noe å bekymre seg over.. Er 36 uker i dag Takker for svar.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Høres ut som du har vann ja. Man blir litt stiv i leddene av det.. Jeg er veldig plaget av det nå på slutten.(uke39) Tror ikke du skal bekymre deg for svangerskapsforgiftning. Jeg har to av symptomene, altså øden om litt høyt blodtrykk(145/90). å lenge man ikke har eggehvite i urinen tror jeg det bare er å slappe av. Et annet symptom har jeg hørt skal være hodepine.. Er sikkert helt fint så lenge legen din ikke sier noe annet:)
tommine Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2007 Takk for svar:) Hadde jo eggehvite i urinen (proteiner), men nederst på skalaen. Regner med at legen har kontroll, skal jo tilbake på fredag.. 4 uker igjen nå... jippi:)
Solskinnsjenta Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Høres veldig ut som vann i kroppen, ja. Du kan teste selv ved å trykke inn huden på foten. Hvis merket holder seg en stund, har du ødem. Du kan også prøve å massere vannet oppover foten slik at du får litt mindre trykk i foten - pass på, dette kan gjøre vondt! Legg beina høyt når du kan og prøv å strekke og bøye beinet slik at du får igang blodsirkulasjonen. Dette hjelper også på ødemet Når det gjelder symptomene på svangerskapsforgiftning er jeg like grønn som deg, men regner med at når legen din sa det var greit, så er det vel det. Men hvis du skulle få bankende hodepine før kontrollen neste uke, ville jeg tatt kontakt for ny urinprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå