Gå til innhold

ARGH!!! Husarbeidet vokser meg over huet for tida!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta henger på puppen stort sett hele dagen fra tidlig morra til natta, eneste tida jeg får lagt henne fra meg mer enn 5min er på natta. Vesla drar ut alt som er av leker og ting og tang. Jeg føler huset er bomba enda jeg går å plukker og rydder konstant. På kveldene står jeg med minsta i slynga og legger sammen og henger opp klær. Når hun har sovna så sitter jeg oppe en time på rein trass for det er ENSTE tida jeg har i fred. Vet dette høres sytete ut..men jeg må bare ha ut frustrasjonen litt. Enda godt det verste er unnagjort på noen måneder.

Det var BLÅST her i går kveld..og nå er det like jævlig og rotete igjen...og sånn er det hver eneste dag... IKke en jævla ting kan hun la ligge i fred...hun drar ut puter av sofaen, klatter på bord og benker. POtteplantene er rasert. Hun får plenty oppmerksomhet...i hvertfall så mye jeg kan gi henne. Jeg leser for henne...vi driver med sang lek og er ute å leker en stund hver dag. ( Minsta sover godt i vogna på dagtid hvis den er i litt bevegelse).

Verst av alt er at dette er nok glemt etter noen måneder...men noterer ting i dagboka...så jeg har en påminnelse hvis verpesjuka setter inn igjen. 3 unger er nok for denne dama!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he høres ut som hjemme hos oss :-)

Her er det fire barn som lager kaos... Hun eldste kan av og til klage over rotet!? Selv om det kunne sett tilnærmet strøkent ut om hun bare hadde fjernet sitt eget... :-)

Skrevet

Har en stor gutt på 9 år som roter noe grønnjævlig på toppen her også. Han er flink med å leke med lillesøstra da..så han er tilgitt..men jeg bruker jo all tida på kveldstid til rydde og vaske...får jo ikke slappa av noe særlig mildt sagt.

Skrevet

Lykkelig for at jeg har stor tålegrense for kaos (kanksje derfor jeg orker fire barn). Rydder sjelden når kvelden kommer, men deiser ned i sofaen med en øl eller et glass vin :-) Det gjør meg lykkelig - ikke ryddig stue!

Skrevet

Kanskje du må innføre regler for dem? Og kanskje fjerne noen leker? Og sette planter utenfor rekkevidde, så godt det lar seg gjøre?

Nå har jeg foreløpig bare ei å ta meg av, hun er 3 1/2, og for vår alles del så har vi en liten regel om at ting må ryddes på plass før noe nytt dras ut. Men jeg kan komme tilbake til det når jeg har fått nr 2, for det kan jo hende at det blir totalt annerledes da.. ;)

Det er kanskje bare noe du må tåle for en periode, jeg hater sjøl at det er rotete rundt meg, så jeg må rydde. Men så bor vi på 51 kvm da. Skal ikke mye til før det er rotete :/

Skrevet

Tro meg..når man har 3 så er det ikke så lett... En frøken på 20nd skjønner enda ikke at hun må rydde før hun drar ut noe annet. Og hun får opp dører også for den del ( dytter stoler, kasset etc slik at hun når opp...sleipe ungen.

Var lettere med to unger...med 7år imellom...nå når jeg ofte har hendene fulle med minsta så blir det verre.

Skrevet

Regel om at ting må ryddes på plass før noe nytt dras ut synes jeg er tåpelig (bortsett fra når det driver seg om spill) Ofte sklir leker over i hverandre og det er umulig å si hva som er med i leken og hva som ikke er med. Synes det hemmer dem hvis de da til enhver tid må ta stilling til hva de er ferdige med og som må ryddes på plass.

Rommet ryddes en gang i uka - støvsuges og vaskes - og ellers kan det se ut som det vil! (De må fjerne ting fra stuen selvfølgelig, før de går ut eller skal legge seg - eller også når jeg er lei av kjas og mas og sender dem inn på rommet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...