Gå til innhold

Til dere som brukte eggløsningstest da dere ble gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hadde dere sex? og hvilket kjønn har dere i magen?

Jeg bare lurer da det påstås at ved sex dagen før eggløsning blir d gutt og sex på selve eggløsningsdato gir jente.

Spennende å høre om dette stemmer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde sex dagen før el, to ganger på el dagen og en gang dagen etter...vi fikk jente =)

Skrevet

hehe...vet ikke hvorfor jeg plutselig var her inne..hører til på bli gravid jeg..*flaut*

Skrevet

Da jeg tok e.l.testen, viste den aldri på de fire dagene, posistivt svar, så jeg ble innmari frustrert, og ville samtidig da vente med å ha sex til den evt. viste et positivt svar. Noe den altså ikke gjorde. Men så viste det seg, ei drøy uke etterpå, da jeg skulle hatt mensen, at jeg faktisk var blitt gravid likevel ! ((: Vi hadde da hatt sex et par ganger omkring dag 8-10 i syklusen, og jeg pleier å ha e.l. rundt dag 12-14 ! Jeg måtte derfor ha hatt en veldig tidlig e.l. akkurat den måneden. Vi venter gutt (:

Skrevet

Jeg har hørt at om en har sex før EL er sjansen større for at det blir ei jente, mens sex på EL-dagen eller dagen etter gir større sjanse for gutt. "Jente-sædcellene" overlever lenger i livmora/eggledere enn guttecellene gjør, så når det allerede er sædceller i egglederen "på vent" når egget slippes vil dette øke sjansen for et jente.

Vi brukte EL-test da vi ble gravide denne gangen. Vi hadde sex to dager før EL, på EL-dagen og to dager etter EL. Vi venter ei jente denne gangen, med termin neste mandag, men jeg vet ikke hvilken av de aktuelle dagene med sex som gjorde utslaget.

Skrevet

Hadde sex dagen EL-testen viste positivt og dagen etter. Venter jente.

Skrevet

Hadde sex dagen før EL, og det blir gutt.

Skrevet

sex tre dager før EL og på selveste EL. Venter jente

Skrevet

JOda sex flere dager før el. skal visst gi jente, men sex dagen før el. sies det å skal gi gutt.

Dette fordi gutter svømmer raskere enn jentene og er da "klar" når egget løsner, etter som det jeg har skjønt er det visst for seint å ha sex den dagen man har eggløsning visst man skal ha gutt.

I teorien er det størst sannsynlighet å få jente, men det er jo ikke slik i virkeligheten :-)

Håper på jente denne gangen jeg, siden jeg har en gutt fra før. MEN det spiller ingen rolle, var bare en artig test for å se om det stemte det jeg hadde lest.

Skrevet

Hadde sex på eggløsningsdagen, venter jente:)

Skrevet

Vi hadde sex både 2 dager før og på selve EL-datoen, og venter visstnok en gutt.

Skrevet

Brukte ikke el-test, men babycomp - så det blir jo mye det samme. Hadde sex annehver dag hele syklusen til ca en uke etter el. Om jeg ikke husker helt feil hadde vi sex dagen før el, men ikke el-dagen. Venter jente.

Skrevet

Babycomp sier faktisk det motsatte av det folk her gjoer--at dersom man har sex lenge foer EL er det stoerre sannsynlighet for gutt, og paa EL dagen og dagen foer er det stoerst sannsynlighet for jente. Brukte ikke babycomp da jeg ble gravid, men vi har bestilt en ladycomp naa--saa det er i allefall det som staar i brukerhaandboka.

For vaart vedkommene stemmer denne teorien, og ikke det som andre sier. Vi hadde sex 5 dager foer EL (hadde tenkt aa vente litt med aa bli gravid) og venter gutt. Saa for oss stemmer Babycomp...

• 2 uker senere...
Skrevet

sex de to dagene el-testen var positiv. Gutt i magen:-)

Skrevet

Mange teorier, men det er nok ingenting som er sikkert! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...