Gå til innhold

hvor ofte bader man et nyfødt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker når dem er kommet hjem fra sykehuset..?

har en bekjent av meg som ikke har bada babyen siden dem kom hjem fra sykehuset (snart 2 uker siden), stussa litt på det, trodde man skulle bade dem et par ganger i uka jeg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 ganger i uka leste jeg et sted og det er vel helst etter at den navledingsen har falt av;)

Skrevet

Vi badet storebror lite i begynnelsen,men han var med enten meg eller pappan i dusjen hver dag. følte at vi knyttet bånd enda mer da, og et lyspunkt vi så frem til hver kveld. Kommer nok til å gjøre det med lillebror også. 2 uker uten bad synes jeg høres merkelig ut.. men men det er nå bare meg da.

Skrevet

Man skal ikke bade et nyfødt barn oftere enn 2 ganger i uka den første tiden pga fettlaget på huden dems. Pluss at huden ikke trenger all den vaskinga.

Et bad er sikkert deilig for selv en bitteliten tass, men ikke for ofte..

Skrevet

Er ingenting i veien for å bade eller dusje med barnet hver dag.. bruker jo selvfølgelig ikke såpe eller vasker det.. ingen barn har vondt av rent vann.

Skrevet

1-2 ganger i uka holder i massevis med bading. Huden tørker fort ut på de små, og det beskyttende fettlaget de har forsvinner hvis de blir badet for ofte.

Egentlig gjelder denne regelen for både små og store barn, og voksne:) Vi tørker ut huden vår ved å bade/dusje for ofte. 1-2 ganger i uka er egentlig nok for alle:) Vasking med klut og vann holder til de resterende dagene:)

Skrevet

Navlen skal forresten ikke under vann før den har grodd, så det er kanskje derfor de du kjenner ikke har badet babyen ennå? Det går jo an å bade babyen, men holde navlen over vannet:)

Skrevet

hmm,ja det kan jo være at navelen ikke var grodd, spurte egentli ikke om det, ble litt småpaff=)

Skrevet

Men vis navlen ikke ska under vann før den er grodd hvorfor bader de da barna på sykehuset?

Eller kan det være fordi den da enda henger så godt fast=?

Skrevet

disse to lå på sykehus i 2,5 uker og da bada de to ganger hver..så regner med det holder..nå bader de annhver dag ca..de er 9 uker

Skrevet

Tja, bare for å vise oss hvordan kanskje?! Øh, vet ikke helt jeg...det sies i hvertfall at navlen må helst være grodd før man bader bebisen..

Skrevet

er ikke noe i veien for å bade babyen hver dag hvis vi bare bruker vann evt. olje i vannet! og navlen har iallefall jeg badet før den hadde grodd. vi badet førstemann på sykehuset 2-3 ganger, bare fordi det var koselig! nå er jenta 2 år ( og vi dusjer/bader hver dag når ho har vært i bhg) og har så godt som aldri smurt henne med fuktighetskrem på kropppen.

vi kommer til å bade nestenmann ofte også vi=)

Skrevet

Vi badet snuppa 1-2 ganger i uka i begynnelsen. Å vi badet henne sev om navlestumpen ikke hadde falt av. Fikk beskjed om å bare tørke lett og godt navlen.

Det er ingen krise hvis de ikke har badet babyn på 2 uker. De vasker kanskje med klut eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...