Gå til innhold

Min samboer er ekkel mot mitt særkullsbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn felles også, men nå har jeg ved fler anledninger tatt samboren på fersken i å erte/mobbe. Jeg har tatt ham på det og er rasende. Men det har gjentatt seg igjen og nå vurderer jeg faktisk å hive fyren på dør. Han mener jeg overdriver, men når ungen griner, blir lei seg og såra så må jeg reagere. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor en voksen mann skal være ekkelt mot en unge på 10år! Mobbingen går i at han over ungen at de skal finne på ting for så å si: Lurte deg! Trodde du at du skulle få....(den ene eller andre tingen) Han kaller ungen idiot. En gang hadde han drevet på med å kjøre fra ungen, hver gang ungen nesten nådde tak i døra så kjørte han videre noen meter ( de var langt hjemefra og jeg var ikke med). Dette har ungen fortalt meg. Jeg har ligget å grått bøtter pga det der, og alle følelsene jeg hadde for mannen er som blåst bort, jeg HATER ham! Skulle ønske jeg ikke hadde en unge med den fyren.

Jeg vurderer å dra ham inn i retten, jeg vet han vil kreve 50% av omsorgen for vårt felles barn, men jeg mener at han ikke er skikket til det pga oppførselen han har vist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner du er fortvila! Hvis ikke det går ann å snakke han til fornuft, burde du gå fra han. Det siste stedet barn skal bli mobbet, er hjemme. Hvis ikke han skjønner at sønnen din blir såret, er han jo stokk dum!

Skrevet

Kast han på dør!! For barnet ditt sin del... Det er bra du innser det!! Han skal ikke oppføre seg sånn!

Stefaren min er i samme gaten, bare at han kan være ennå verre og komme med masse falske rykter osv... (da spesielt mot meg...!)

Skulle ønske moren min så det samme, men noen er dessverre litt for blinde!!

Skrevet

Sånt leser jeg altfor ofte skjer med dine, mine og våre barn..... Hiv han ut! Det hadde ihvertfall jeg gjort!

Skrevet

Kast ut dritten. Hvis denne fyren føler en kronisk trang til å kalle små barn for idiot samt drive med en såkalt "lek" som mulig er morsomt for han, men skadelig for ungens selvtillit og respekt for voksne så bør guttens fremtid vektlegges fremfor umoden oppførsel fra skitstøvelen. Fordeling av deres felles barn bør du heller ta i ettertid:-)

Skrevet

Yppert, jeg kunne ikke sagt dette bedre selv !

(Litt rart å være så enig med deg, Yppert. Bare nyt det, det blir sikkert lenge til neste gang :-)

Skrevet

For en tragisk mann, men flott at du ser det iallefall!

Pælm han på dør!

Skrevet

Hmmm.. kan ikke si at jeg liker situasjonen at vi skal være enige nei...må nok være en tilfeldighet at denne tråden gjorde meg litt forbandet:-)

Skrevet

Signerer dryppterten jeg også. Hiv mannen ut før han ødelegger sønnen din fullstendig! Nå handler det ikke om DEG og DINE følelser, men om sønnen din og hans liv!

Skrevet

En virkelig sjalu og onskapsfull type:-(

Han har du ikke bruk for i det lange løp, spesielt ikke barnet på 10!

Skrevet

Akkurat sånn var min eks!

Jeg dro.

Måte på hva vi mødre skal utsette barna våre for av mobbing!

Hvis du lar dette fortsette, er du medskyldig, HI!!!

Skrevet

kvitt deg med han. Eller som Northernlights sier; du blir medskyldig om du IKKE gjør noe.

Høres ut som om han har noen psykiske vibber. At han må herje med de som er mindre enn seg. Kan han ha blitt oversett som barn selv, kanskje? Har han mindreverdighetskomplekser? Forbauser meg ikke- men å mobbe små barn?!

Han skulle vært rævkjørt med en høygaffel fra Halden til Hitra UTEN smøring..

Skrevet

Halden til Hitra er altfor kort...

;o)

Skrevet

Kan forsikre dere om at jeg ikke lar dette fortsette. Jeg oppdaget det nylig og sa kraftig fra at dette ikke var akseptabelt. Jeg driver nå med å pakke ned noen klær til ham i første omgang. Hvor han drar blir hans problem. Leiligheten er heldigvis min alene ( har det på papiret). Han har leid ut sin og må kvitte seg med leieboerene. Men ikke en dag til skal ungen leve under samme tak som den fyren!

Jeg har ringt og ordna med avtale både med Nav og famileværnskontoret.

Tungt å måtte ta dette valget, men jeg må ta såpass ansvar at jeg setter barna først. Han har selvsagt gode dager og sider også, men de hjelper lite når han har en sånn innstilling til mitt barn. Tror det er sjalusi inn i bildet. Jeg og pappan til eldste er gode venner. Min eks vet om det som har skjedd, og vi har pratet mye i helgen om det.

Skrevet

skummelt å nevne alle de små avkrokene han skulle blitt skusset innom, vettu! DER går det opp og ned :)

Skrevet

Klarer du elske denne mannen? Mitt barn er så utrolig... mye mere "verdt" enn min mann, eller en annen person hvis jeg hadde funnet med en ny en.

Jeg hadde hivt han på dør, ja, med en siste advarsel!! Sånn som jeg leste det så er han bare sånn mot ditt barn, men ikke deres felles?

Skrevet

ikke du er enig i dette. Heldigvis (i ditt tilfelle) er vi fremdeles ikke likestilte hva angår barnefordeling i dette samfunnet.

Så flott at du tar tak i dette, og at du ikke godtar dette. Jeg har fra dag 1 forlangt at mannen min skal behandle særkullen min som husets andre barn, i hverdagen. Og hadde ikke akseptert dette. En ting er å erte barn, men dette høres ikke ut som uskyldig erting. Tror du han hadde behandlet egne barn på denne måten? Har han vært flink med barnet ditt ellers? Vær helt klar på at du ikke aksepterer dette, både overfor ungen og overfor han. Si til barnet at sånn skal ikke voksne folk oppføre seg. Kanskje har barnet vært redd for å åpne seg for deg, og kanskje er det mer som du ikke vet om. Nå mener jeg ikke nødvendigvis veldig ille ting, men siden barnet ser at du er lykkelig med stefar, kan det være vanskelig å si fra om ting som ikke fungerer bra mellom barnet og stefar.

Kjemp for barna dine. Denne mannen vil nok ikke komme langt i en rettssak.

Skrevet

Barnet kommer til å få psykiske problemer hvis du lar mannen fortsette!!!!!!!!!!

Hold oss oppdatert.

Skrevet

Hjelp! Jeg kjenner meg igjen, fra barnets ståsted. Gå fra mannen fort, før ditt barn får psykiske problemer.

Jeg slet i mange år (helt itl jeg selv fikk barn) pga min stefars oppførsel og mobbing av meg.

Skrevet

Vet du, jeg har også et barn fra før og hadde mannen min gjort noe i nærheten av dette hadde kofferten stått på trappa på sekundet!

Ditt barn er det kjæreste du har, ikke la et dustemannfolk ødelegge barnet ditt.............jeg blir virkelig sinna av å lese dette..

Skjønner at du føler hat, kjære deg kom deg unna han før skadene blir større!

Skrevet

Dette er HI.

Da min samboer kom hjem i går og barna hadde lagt seg så satte jeg meg ned og snakka ut med ham. Forklarte ham følgene av denne mobbinga og at ungen er fryktelig lei seg. Jeg har gitt ham 1 mnd frist til å flytte, det er uansett slutt. Jeg og barna reiser til min familie i morgen og blir borte til han har flyttet.

Godt å få kloke svar her. Jeg er ikke av de mest aktive her, men i slike stunder er det greit få luftet ut litt tanker. Jeg har ikke akkurat drømt om å bli alene med to barn, men slik er nå situasjonen en gang.

Skrevet

Trist å høre om sånt... Kast ham på dør!!! Jeg hadde klikka totalt hvis min hadde gjort sånn!

Skrevet

Godt du har tatt en avgjørelse barnet ditt endelig kan leve med.

Ønsker deg all mulig lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...