Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Samboen min har god inntekt, men sløser tilsvarende på ny BMW med utstyr til verdi at et titalls tusen. Jeg fikk i år igjen mye skattepenger, da vi har baby på vei og jeg brukte det som en spareløsning å betale mer skatt enn nødvendig. Men nå fikk sambo minus på over 10 tusen, og mener jeg bør betale hans minus siden jeg fikk over 20 tusen igjen.. Men det står jo en ny BMW nedi gata med dyre felger, samtidig som jeg har levd nøkternt i over ett år. Er det bare jeg som synes det er urettferdig?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Nei vet du hva! Du akter vel ikke å gjøre som han sier håper jeg? Be ham selge bilen så skal han nok se at der blir penger igjen til å betale egen gjeld!
Ingen_nick_ledig Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Eh, dere er samboere og venter barn, men har ikke felles økonomi???
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Nei, jeg betaler husholdningen med hensyn til mat møbler og innredning, strøm, huslån etc betaler vi halvparten hver. Så jeg er nok hovedforsørgeren i huset. HI
-Hengebuksvinet- Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Om du betaler hans restskatt, vil han fortsette å sløse. Dermed vil ingen av dere ha noe i bakhånd nå som babyen kommer, noe jeg personlig setter stor pris på å ha. Menn er flinkere til å unne seg ting enn vi kvinner (mitt inntrykk), mens kvinner først og fremst tenker på hva man må kjøpe eller hva de andre i familien kunne trenge. Ikke finn på å betale dette for han. Kjøp heller noe som du har hatt lyst på, og f.eks en ny vogn. En god vogn er alfa og omega i permisjonstiden.
-Hengebuksvinet- Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Desto bedre grunn for å ikke betale hans restskatt. En ting er nå å ha felles kontoer og innsyn i alt den andre bruker penger på, men det må da vel være mest gunstig å ha en mer rettferdig fordeling økonomisk? At begge parter har like mye å rutte med etter at alle utgifter er betalt? Håper han har vett til å skjemme bort deg også litt, da!!! Siden han tydeligvis har litt mer å rutte med enn du.
Tomine is my star Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Forklar denne mannen din hvordan ting henger sammen..det har han tydlivis ikke skjønt.. IKKE betal restskatten hans...hadde jaffal ikke jeg gjort...blodig urettferdig om du ska gjøre d!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Hurra for dere! Skal sette foten ned. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Så lenge dere ikke har felles økonomi og han kan kjøpe seg en bmw, så kan han betale sin egen restskatt. Fortell han at de pengene skal gå til ting til babyen. Jeg betaler min manns restskatt hvert år, men vi har felles økonomi. Vi har ikke dine og mine penger, vi har våre penger. Selv om han tjener mer enn meg.
<3 + <3 + ? Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Jeg hadde betalt sambos restskatt...vi har ikke direkte delt økonomi, men ganske.....hvis han hadde betalt restskatten selv så ville jo jeg bli nødt til å bidra mer med mat og regninger den mnd. Ser ikke helt at det utgjør noen forskjell. Vet også at hadde det vært omvendt, så ville han betalt for meg
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Hei. HI igjen Du som mente at jeg burde betale restskatten hans, fordi det ville gå utover alt det andre han bidrar med.. Han bidrar dessverre kun med ting til seg selv, ellers kun på lån. Jeg betalte restskatten hans også i fjor på over ti tusen, det skulle være et lån, men så de aldri igjen... Og der kjøper han dyrt stæsj til bilen og kan reise på dyre biltreff i utlandet...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 La ham betale selv og sørg for at han justerer skatteprosenten sin slik at han går i pluss. Siden dette skjedde i fjor også så er det tydelig at prosenten må justeres. Han høres lett egoistisk ut og det bør du ikke bygge opp under - spesielt ikke nå som dere skal ha barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå