Gå til innhold

noen som har klaget på eksamens karakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok det før dere fikk svar? fikk dere en annen karakter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg, men venninna mi. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det var ikke lenge i hvert fall. Hun gikk fra å ha fått to D'er til å få to F'er. Flaks...

Skrevet

Nei, men på standpunktkarakter. Husker ikke hvor lang tid det tok, men jeg gikk opp en hel karakter.

Skrevet

Jeg oppsøkte som regel eksaminator og sensor før eksamen, og ga disse alternativer til hva som ville bli fakta dersom jeg ikke fikk "gode" karakterer:-) Har aldri følt behov for å klage i ettertid:-)

Skrevet

klaget på en eksamen 2 året på sykepleien, fikk en E av ham. Gikk opp to karakterer. Hans grunn til å gi meg en E hang ikke i tråd med oppgaven jeg hadde skrevet. Tok vel en 3 ukers tid eller noe tror jeg. Men husk at det kan gå begge veier og det er den siste karakteren som teller. Greit å la en annen lærer/foreleser lese gjennom å høre før du klager.

Skrevet

Vi var flere som klagde på karakteren på tverrfaglig eksamen på VGS. Tror 7 eller 9 av 15 elever klagde, og ALLE gikk opp èn karakter, jeg og to andre gikk opp to. Sensoren fikk ikke være sensor lengre etter det.

Tror det tok ca en mnd før vi fikk nye svar. Men gikk litt tid før vi klagde, hadde alle faglærere til å se gjennom alle besvarelsene, og de hjalp oss også med klagen.

Skrevet

Når du klager, skal besvarelsen sendes til ny(e) sensor(er), og sensurfristen er vanligvis 3 uker. Klagesensuren er endelig, så den blir stående uansett om karakteren er bedre eller dårligere enn den forrige.

Skrevet

Jeg klagde på en B jeg fikk, og etter 3 uker fikk jeg svar om at den hadde blitt endret til A (Blindern).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...