Lillegullet130707 Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Gjennom hele svangerskapet har magen min vært formet som en rund kule, nesten litt spiss mage hvis dere skjønner, i går ble plutselig magen helt flat forran.... Og nesten litt mindre.... Jeg er SÅ redd for at ungen har snudd seg, har helt angst for setefødsel... Hvorfor tror dere at magen min har forandra seg sånn....? Håper noen har svar/erfaring....
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Sikkert ikke snudd seg...men skal innrømme at jeg har tenkt tanken selv tidligere pga all romsteringen og fordi magen har hoppet og sprettet fra side til side..men på hver kontroll får jeg beskjed om at babyen er på samme plass og lenger nedi bekkenet... Så jeg tror rett og slett at kanskje babyen din har festet hodet og gått lenger nedi bekkenet ditt...med andre ord, du er litt nærmere fødsel;) Er min mening da:) Lykke til!
Bolla Pinnsvin Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Mot slutten så er det veldig vanlig at babyen snur seg.Ikke "opp-ned" om du skjønner,men rundt sin egen akse.Hvis babyen din f.eks har liggi med rompa utover mot navlen din lenge.Trykket rompa utover på en måte,og nå har snudd seg med rumpa innover mot ryggen din.Da vil jo magen se mindre ut.Og mindre "spiss" Da "buler" den ikke så mye på en måte..(dette er ikke så lett å forklare ser jeg..hehe..) Eller så kan det være at magen din har "sunket". Når terminen nærmer seg så synker babyen lenger ned i bekkenet for å gjøre seg klar til fødselen.Hodet fester seg. Det kan plutselig kjennes som om magen blir "lavere"/mindre og det blir lettere å puste osv fordi det ikke lenger presser sånn oppover. Vet ikke om dette kunne berolige deg litt altså...men dette er ihvertfall det beste svaret jeg kan gi.. Er du bekymret for evt seteleie så nevn det på neste kontroll.Jordmor kan vanligvis lett kjenne hvilken vei babyen ligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå