Gå til innhold

Tips fra jordmor!!:)


kristine26

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp vært hos jordmor(som også er homopat) og hun ga meg ett tips som visstnok har funka på veeldig mange.Når man har kommet til uke 37...drikk 4-5 kopper salvie te om dagen.Dette har satt igang mange jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke smakt det ennå,skal ut å kjøpe nå :) Er vel helt vanlig blanding kanskje?Hun sa ikke noe om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvie te ja? Helsekost? Kjekt å prøve det.. lurer på når du sier uke 37, mener du fullgåtte 37 eller bim-uke 37? Min jordmor og lege bruker fullgåtteukeregning nemlig. Tenkte det kunne ha noe å si siden man ikke bør ta det før uke 37 liksom? Eller.. det kan vel ikke gjøre skade dersom man drikker sånn i bim-uke 36 heller? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at hun sa uke 37 pga at barnet da ikke er prematur hvis det blir født!Jordmor sa til meg at jeg måtte ikke kjefte på henne hvis dette førte til rask fødsel!:) Har visst vært endel tilfeller hvor det har skjedd litt raskere enn jentene var forberedt på.Jeg skal iallefall prøve nå,fikk kjøt det på helsekosten.Er forresten 37+2 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å handle inn te denne uka og sette igang te-drikkingen neste uke:) er i BIM 37 nå

Håper det funker:) er rastløs nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ojojo... så spennende.. har ikke hørt om dette før jeg.. hehe.. skader ikke å prøve da.. vi er jo langt på vei nå ;o)

Jeg er også i bim uke 37, altså 36+2 egentlig... hm.... må nok til byn i morgen da..

hold oss oppdatert da jenter ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!!

Da har jeg kjøpt salvie-te og ble strippa av legen idag.

Håper det hjelper, ellers blir det igangsetting neste mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvie te ja, det var et tips jeg også fikk lyst til å prøve ut. Så lenge det er anbefalt av en jm, burde det vel være trygt, men har faktisk lest flere steder at salvie te er noe gravide og ammende skal holde seg unna, hmmm....hva skal man stole på tro? Er det er styrke på teen som selges?Sånn man må trekke selv, eller ferdige poser?Noen som vet om en helsekost butikk på nett som selger det?Søkt på et par, men ingen treff:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa til meg at man ikke skal bruke det før uke 37..etter det var det ikke noe galt.Jeg kjøpte i boks..løsvekt.Lager det som jeg lager kaffe..tar det i filter.Styrke aner jeg ikke..tror det bare finnes en type..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt skeptisk jeg nå, etter å ha lest litt på nettet.

På flere steder står det at den ikke bør drikkes av gravide eller ammende.

Bør ikke tas av ammende pga at den virker hemmende på melkesekresjonen.

Men står ikke hvorfor den ikke bør tas av gravide, men går ut ifra at det er pga virkestoffet thujon som er en nervegift.

 

Egentlig rart at du har fått et anbefalt av jordmor da.

 

Dette fant jeg:

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Fordøyelsesfremmende, krampeløsende, astringerende (sammentrekkende), blodstillende, smertestillende, antiseptisk, blodsukkersenkende, varmende tonikum, avslappende, menstruasjonsfremmende og svettedempende.

 

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER

Dårlig fordøyelse, treg mage, diaré, svak gallesekresjon, halsbetennelse, munnsår, tannkjøttbetennelse, paradentose, sår, insektstikk, hoste, astma, plager i overgangsalderen, hetetokter, svettetokter og menstruasjonsproblemer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt man IKKE skal drikke dette i svangerskapet. Å drikke det før svangerskapet er visst et hjelpemiddel slik at man blir fortere gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hem ehm hem.... ;o)

 

hva gjør dere da jenter?? prøver eller ikke??

 

På lørdag bikker jeg 37 fullgåtte uker.. får tenke på det til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager vil dere gjøre ting for å fremskynde fødselen?? Hadde skjønt det om dere nærmet dere uke42 og igangsetting på sykehus, men i uke 37? En ting er å være lei av å gå gravid og glede seg til å treffe den lille..men skjønner dere ikke at babyen kommer når den og kroppen din er klar? Synes det er merkelig at dere ikke kan slappe av og la ting gå sin naturlige gang. Det er best for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt anbefalt å drikke bringebærbladte - ikke nødvendigvis for å sette i gang fødsel tror jeg men for at livmoren skal modnes bedre... Det beste var visst å plukke bladene tidlig på våren. Jeg plukket, tørket og knuste bladene for et par måneder siden. Har akkurat drukket en kopp nå - ikke så værst smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...