Bolla Pinnsvin Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har nå litt over 5 uker igjen til termin. (venter nr 3) Jeg kjenner jo at babyen begynner å bli stor og presser litt nedover.H*n har liggi "lavt" i magen hele svangerskapet. Vanskelig å forklare dette,men jeg skal prøve.. Når jeg har liggi eller sitti en stund for så å reise meg opp igjen så presser babyen veldig nedover så jeg må på do og tisse.Så godt som hver gang. Ikke noe galt i det.Og det er ikke så ille at jeg lekker eller noe. Men de siste dagene så er det ikke bare et press jeg kjenner,men noe som gjør skikkelig VONDT! Inni liksom...Akkurat som om urinblæra eller nyrer eller gud vet hva nesten skal eksplodere!(unnskyld ekle detaljer..) Det er såpass smertefult at jeg ikke klarer å rette meg skikkelig opp.Og det gir seg etter jeg har vært på do. Formen er fin ellers og jeg tror ikke det er urinveisinfeksjon..Har ikke noe spesielt mye kynnere,sjekket urin for bare noen dager siden og har ikke noe svie eller noe når jeg tisser. Dette kommer bare når jeg reiser meg etter å ha liggi lenge(spesielt da altså om natta) og må på do. Flere som har det sånn?
liten_passasjer Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har det omtrent sånn, men aner ikke hva det kan være. Begynte å lure på om det er fordi hode fester seg. Hadde skikkelig vondt i helga, men litt bedre. Skal til jordmor neste uke. Hvis hodet har festa seg var det kanskje det? Aner ikke....
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kjenner igjen det du beskriver. Jeg får denne følelsen når jeg sitter også altså ikke bare når jeg reiser meg opp. Hos meg er hodet festet så det er ikke det heller... Har noen ganger tenkt at det er baby som snur på hodet oppi bekkenet, men hvis hodet er festet går vel ikke det??
Mi vendicion ISABELLA Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg er 37 uker og har det oxo sånn når jeg har sittet eller ligget lenge og reiser meg. Det gjør ganske vondt men det gir seg etter hvert. Jeg føler meg ganske øm nedentil oxo. Jeg antar at dette er normalt, men jeg skal spørre jordmor etterpå. Skal snart til kontroll!
Bolla Pinnsvin Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Hei,og takk for svar.Hodet er IKKE festet her nei.Men ligger i det minste endelig nedover...Er nok mest sannsynlig bare hodet som presser mot ting og tang ja...Det er på en måte godt å høre at flere har kjent det samme.Da føler man seg liksom litt tryggere på at det ikke er noe "farlig";-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå