Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Drømte i natt at vi var på en ul nå seint i svangerskapet og da så og hørte vi at baby gråt inni der.. Det var skikkelig trist og jeg gjorde alt jeg kunne for å få henne ut så jeg kunne trøste henne men det gikk ikke.. Vel det var bare en drøm da, men så begynte jeg å lure davettu.. Gråter de inni der?? Eller de kan jo ikke det, men gir de utrykk for at de er lei seg osv? Er det forsket noe på dette?
Solskinnsjenta Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Vet at de har sett på ultralyd at de lager samme ansiktsuttrykk som sutrende babyer hvis de blir skremt - høy lyd, sterkt lys o.l. De vet jo at også premature babyer kan gråte og sutre, så det er ikke unaturlig å tro at de gjør det allerede i livmoren. Men de lager jo ikke lyd der inne da... Ellers er forskning på foster og følelser ikke kommet så langt. Det er ikke lett å få mødre som er villige til å la sitt ufødte barn bli forsket på, av naturlige grunner.
Bolla Pinnsvin Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har hørt at de faktisk "gråter" innimellom.Var på 3D ultralyd og da så vi tydelig at hun smilte til oss!!Skikkelig"Både med munnen og øynene! Helt nydelig å se.Legen (spesialist på ul og fosterdiagnostikk) sa at babyen øver på alle de forskjellige ansiktsuttrykkene inne i magen.Både gråter,smiler,ler,blunker skjærer grimaser osv. Ikke fordi babyen er trist eller glad,men at det er reflekser på en måte.Det har blitt sett på ul at babyer ser veldig triste ut og ser ut som om de gråter skikkelig med åpen munn inne i magen.Men at dette altså bare er reflekser. Ta det med ro du.Babyen din storkoser seg nok inni magen din!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Huff jeg blir helt rørt jeg nå! Så søte de er da... Tror jeg hadde fått helt vondt inni meg hvis det så ut som barnet mitt gråt inni der.... Men å få se at det smiler må jo ha vært helt utrolig nyydelig!! Jeg skjønner godt at man ikke ønsker å la seg forske på i grunn, men det hadde vrt så spennende å vite litt mer om livet der inne. Takk for svar da:)
Tredjepåplass Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Har hørt at i "gamle dager" brukte de en undersøkelsesmetode der de sprøytet luft inn i livmoren (for å få kontrast på røntgen, tror jeg), og da kunne barna gråte med lyd en stund etterpå (de fikk vel luft ned i lungene i stedet for fostervann). Det var visstnok en forferdelig opplevelse for mødrene! Jeg har selv tenkt at dersom barnet sparker veldig hardt, kan man jo ikke vite om det er fordi det har det fint, eller det motsatte... Jeg var på kino med høy lyd, og barnet sparket som bare det. Så for sikkerhets skyld gjorde jeg det ikke flere ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå