Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Min søster er gravid i snart 6 mnd og hun har fremdeles ikke kjent spark fra babyen. Kan dette komme av at hun er ganske overvektig? Jeg tenkte, at hvis man har så stor mage fra før, så kanskje sparkene ikke "når" ut? Kan noen bekrefte/avkrefte dette for meg?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Man kan kjenne sparkene så vel på innsiden som på utsiden....! Jeg kjente ikke spark før etter veldig lang tid med min første, av den enkle grunn at jeg er veldig lite var på kroppen min og heller ikke visste hva jeg skulle kjenne etter.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 *ler* Jeg vil tro at ikke babyen skal sparke ut magen, han sparker vel inni magen? Fettet ligger ikke inni selve magen, min venn. Ligger som polstring rundt det. Jeg var ca. 115 kg (jepp, feit og jævlig) ved første graviditet, og kjente nok spark på samme tid som de andre... Men min mann kjente jo sparkene mye senere enn andre fedre, fordi det tok tid å sparke gjennom fettet som du antyder her.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Aner ikke. Jeg var ganske godt i hold selv da jeg var gravid, men begynte å kjenne det som jeg trodde var små spark rundt uke 20. Det er jo ikke så lett å kjenne sparkingen tidlig i svangerskapet hvis det er første gang, og man ikke vet hva man skal kjenne etter. Men jeg kan ikke tenke meg at overvekten spiller en rolle. Man kjenner jo det som foregår inne i kroppen sin, selv om man er godt polstret på utsiden. Overvektige har jo for eksempel også mageknip og smertefulle fødsler.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 ....overvektige KAN kjenne spark senere enn andre....men som oftest er det andre grunner.....den vanligste grunnen er hvordan ungen ligger...bl annet seteleie kan gi mindre spark fordi ungen ikke når fram med beina sine.....eller at ungen ligger slik at den sparker i morkaka....eller sparker bakover mot ryggen.....
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Man kommer også vanskeligere til med UL om det er mye ekstra rundt magen. Logisk nok, men dette bemerket faktisk ene gynekologen vi var hos...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå