Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper på å kutte ut bleiene til gutten min på 2,5år i løpet av sommeren, men det er ett problem. Han nekter å tisse uten bleie. Han har tisset i do en gang og var da superstolt. Han har i helga løpt masse uten bleier og sier fra når han skal tisse. Hadde ingen uhell heller, til tross for at jeg lenge nektet å ta på han bleie. Fulgte han på do, stilte han opp ved busker og prøvede en treåring som rollemodel, men nei... Gutten holdt seg! Finnes det gode råd eller må jeg bare vente litt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten dine er jo tydlig moden nok fysisk til å slutte med bleier. Men det er liten tvil om at han psykisk ikke er helt klar enda. Jeg syns du skal akseptere de tydelige signalene han gir deg, og akseptere at han faktisk trenger litt mere tid. Så ta på bleien igjen og la det hele bero noen måneder, mens du gir han beskjed om at han bare kan komme til deg og si i fra når han vil tisse på do, og at han kan gjøre dette selv om han har bleie på seg.

Skrevet

Nå bare tenker jeg høyt, for vi har ikke kommet dit ennå, at vi holder på å kutte ut bleia. Men kanskje det hadde gått an å bruke sånne "slutte-med-bleie"-bleier? Da går han jo med bleie, men det kjennes vått og guffent hvis de blir våte, kanskje det er bedre å tisse på do?

Skrevet

Ja, ja vi får ta tida til hjelp. Har egentlig tenkt litt i samme baner som dere, men det hadde vært så greit nå på sommeren... Takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...